השוק

דירוג מניות הבנקים: זו המניה עם התשואה הטובה ביותר ביולי

חודש יולי היה חודש של התאוששות בשוק ההון וזה משך את מניות הבנקים לעליות; צריך להיזהר מלהקיש מהעליות בחודש יולי על חודש אוגוסט, בעיקר בשל העובדה שחודש אוגוסט נחשב באופן מסורתי לחודש של מימושים, ולזה צריך להוסיף את חוסר הוודאות בשווקים
ניצן כהן | 
בנקים (צילום Magma Images)
חודש יולי היה חודש של תיקונים בשוק ההון ומכאן מניות הבנקים הגיבו באופן חיובי. עכשיו, כדאי לשים לב היטב לחודש אוגוסט. החודש יפורסמו הדו"חות הכספיים של המערכת הבנקאית והם צפויים להיות דו"חות טובים אם כי אנחנו צפויים לראות עלייה בהן עלייה בהיקפי ההפרשה לחובות מסופקים.
כך או אחרת, חודש יולי היה חודש טוב במערכת הבנקאית שהיא למעשה שיקוף של הכלכלה המקומית. עכשיו כדאי להבין כי במחצית הראשונה של השנה שוק ההון סבל מביצועי חסר או נכון יותר מתיקון של פרמיית הסיכון של הכלכלה המקומית בשל חוקי המהפכה המשפטית וזה אומר שבנקודה כלשהי או שהתיקון היה חד מידי כלפי מטה או לחילופין שהשוק בארה"ב עלה חזק מידי וצריך לתקן כלפי מעלה כדי לשמור על פרמיית הסיכון ברמה הנכונה.
המערכת הבנקאית ממשיכה ליהנות מהריבית הגבוהה ומהעבודה שכושר הפירעון של משקי הבית לא נפגע מהותית. המערכת הבנקאית הגיבה למשקי הבית שכן נקלעו לסוג של קשיים ופרסו מחדש הלוואות (בריבית גבוהה) אם כן ככל שאתה פורס את ההלוואה הרי שהתשלום החודשי נמוך יותר ומקל על מצוקת התזרים של משקי הבית.
במערכת הבנקאית, צריך לזכור, יש גם הבדלים בין בנק לבנק. הבנק הבינלאומי הוא למעשה  בנק שמרן מאוד בכל הנוגע למימון נדל"ן ולכן החשיפה שלו לענף נמוכה (יחסית) בנק הפועלים היה שמרן באופן עקרוני בכל הנוגע לאשראים שנתן ומעבר לכך הוא גם גייס את מרבית המזומנים שהיה צריך כדי לשמור על נזילות גבוהה. בנק מזרחי חשוף מאוד לעולם המשכנתאות ומכאן צריך להיות זהירים בכל הנוגע אליו. וכן הלאה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה