השוק

נתן חץ מזהיר: ירידה חדה בשווי הנדל"ן בחו"ל

אלוני חץ, שבשליטת איש העסקים נתן חץ, פרסמה אזהרת רווח משמעותית במסגרתה התגלה לחברה כי שווי הנדל"ן שלה בארה"ב ובבריטניה ירד באופן משמעותי, עד כדי שלא ניתן להתעלם מכך 
ניצן כהן | 
נתן חץ (צילום יחצ, shutterstock)
אלוני חץ שבשליטת איש העסקים נתן חץ פרסמה היום (ראשון) אזהרת רווח חמורה. החברה דיווחה כי במהלך הכנסת הדו"חות הכספיים לרבעון השני של השנה התברר לה כי שווי הנכסים שבבלותה בבריטניה וארה"ב ירד באופן משמעותי כך שהיא צריכה לבצע מחיקה שתשפיע על דו"חות אלוני חץ.
אם כן, במסגרת אזהרת הרווח מודיעה אלוני חץ ששווי הנדל"ן בארה"ב ובריטניה ירד ב-560 מיליון שקל ומשכך היא צריכה לבצע מחיקה מהספרים שלה מה שיקרין באופן שלילי על דוחות  הרבעון. בחברה אומרים  כי הם מתייעצים  אם שמאים כדי לבחון אם ירידת  הערך היא כפי שעולה מהדו"חות  או שניתן לעדן אותה.

בארה"ב מחזיקה אלוני חץ ב-4 חברות כש-3 מהן אלה חברות נכס שמחזיקות בנכסים בבוסטון. חברה נוספת מחזיקה בנכסים מניבים בוושינגטון DC, אוסטין טקסס ובוסטון. בבריטניה מחזיקה החברה בחברה פרטית שמחזיקה נכסים בלונדון, קיימבריג' ואוקספורד  וכן ב-3 קרנות השקעה פרטיות בנדל"ן (בבריטניה).
אלוני חץ מחזיקה בחוב של 18.5 מיליארד שקל כשרובו נמצא אצל מחזיקי האג"ח ב-5 סדרות שקליות וסדרה מדדית אחת. החוב הממוצע של החברה למחזיקי האג"ח הוא בינוני כך שבסדרות השקליות  המח"מ הממוצע עומד על 4 והתשואה הממוצעת שלהן עומדת על 5.73%. הסדרה המדדית נסחרת בתשואה שחל 5.48% והיא במח"מ של 7.95.
לוח הפירעונות של אלוני חץ פרוס כך שהשנה היא צריכה לפרוע למחזיקים כמעט 50 מיליון שקל  אולם בשנה הבאה היא צריכה לפרוע 803 מיליון שקל ובשנת 2025 היא צריכה לפרוע 769 מיליון שקל.
אלוני חץ נסחרת לפי שווי חברה של 5.9 מיליארד שקל כשהונה העציי מסתכם (נכון לתום הרבעון הראשון של השנה) ב-7.4 מיליארד שקל (מתוך מאזן של 36.2 מיליארד שקל). את הרבעון הראשון של השנה סיימה אלוני חץ עם הפסד נקי של 218 מיליון שקל אבל עם תזרים מזומנים חיובי מפעילות שוטפת של 202 מיליון שקל.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה