השוק

אקירוב לא מוותר על כלל: מעוניין להיכנס למו"מ עם הפיקוח

איש העסקים אלפרד אקירוב לא מוותר על כלל ביטוח; אקירוב פנה למפקח על הביטוח בבקשה להיכנס למו"מ כדי לקבל היתר שליטה בחברה; אקירוב מנסה לנצל את ההזדמנות כדי למחוק את אלרוב מהמסחר
ניצן כהן | 
אלפרד אקירוב (צילום יוטיוב/ איגוד החברות הציבוריות, וידאו הד)
איש העסקים אלפרד אקירוב לא מוותר על כלל ביטוח ואתמול פנה למפקח על הביטוח בבקשה להיפגש איתו ולמעשה להיכנס למו"מ כדי לקבל היתר שליטה בחברת הביטוח. אקירוב למעשה מנסה לנצל את ההזדמנות כדי לייצר אווירה תומכת בשוק ההון במטרה למחוק את אלרוב מהמסחר.
באופן עקרוני איש העסקים אלפרד אקירוב לא יכול לקבל היתר שליטה בכלל ביטוח או לחילופין הוא עלול להיתקל בקשיים לא מבוטלים בדרך לקבל את ההיתר הזה בין היתר בגלל שהוא רוצה לבצע את העסקה דרך אלרוב הציבורית. אקירוב מעוניין כבר תקופה לא קצרה למחוק את אלרוב מהמסחר בבורסה ובשוק ההון אומרים היום שכלל היא למעשה סוג של קרב הסחה בדרך למחיקת אלרוב מהמסחר.

אקירוב נזכיר התנגד לעסקת כלל-MAX מטעמים שגורמים בשוק ההון כינו "לא הגונים". הטענות האלה מעולם לא הוכחו אבל הן לא היו זרות לפיקוח על הבנקים שאיפשר לכלל לבצע את העסקה בלי לקבל את הסכמת אקירוב.
כאן המקום לציין שבאופן עקרוני  הטענות נגד אקירוב נגד העסקה היו כי שונות ומשונות אבל כל תהליך רכישת MAX התבצע לאחר דיונים ארוכים ומקצועיים בכלל ובסופו של יום הוחלט ללכת על העסקה מהטעם המרכזי - כי האורגנים שלה היו משוכנעים כי היא טובה לכלל והם כאמור, חבים חובת נאמנות לחברה עצמה.
בשוק ההון זעמו על אקירוב שניסה לטענתם למנוע את העסקה לרכישת MAX כדי שרכישת השליטה בכלל ביטוח לא תתייקר עבורו ואלה טעמים שבשוק ההון (לפחות לפי  הטענות) סרבו לשתף איתו פעולה. כדי למחוק את אלרוב מהמסחר אקירוב צריך להשיג את הסכמת בית ההשקעות מור שמחזיק ב-5.6% ממניות החברה, החזקה בשווי כספי של כ-200 מיליון  שקל. 
במכתב שכתב אקירוב לפיקוח על הביטוח הוא מציע להיכנס למו"מ או לחילופין להציע הצעות שיאפשרו לאלרוב לקבל את ההיתר לרכישת כלל ביטוח. נזכיר כי אקירוב השקיע במהלך לרכישת השליטה בכלל ביטוח כמעט 600 מיליון שקל והוא הרוויח על המהלך סדר גודל של 100 מיליון שקל מה שמעלה ספקולציה שאקירוב עשוי לתעדף מימוש של ההחזקה בכלל ביטוח (אם לא יקבל היתר) כדי לתמרץ את מור למכור לו את המניות באלרוב ולאפשר את מחיקתה מהבורסה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה