השוק

השקל מתחזק בזמן שהרחובות בוערים - הפתרון לתעלומה הגדולה בכלכלה

באופן מפתיע למדיי התבערה ברחובות לא משפיעה יותר מידי על המסחר במט"ח; במערכת הבנקאית פענחו את התעלומה; הדולר יורד בכמעט 1% לרמה של 3.678 שקל והבורסה עולה בכ-0.7%
ניצן כהן |  2
הדולר יורד (צילום shutterstock)
התבערה ברחובות, החקיקה המשפטית שמאיימת לשנות סדרי עולם בציבוריות הישראלית לא עושה רושם ביומיים האחרונים על שחקני המט"ח והדולר שבאופן טבעי היה אמור להתחזק דווקא מאבד גובה והוא יורד הבוקר ב-0.8% לרמה של 3.67 שקל. האירו נחלש ב-0.65% לרמה של 4.05 שקל והפאונד הבריטי יורד ב-0.6% לרמה של 4.76 שקל.
במערכת הבנקאית שמרכזת כמעט את כל המסחר בשוק המט"ח אומרים הבוקר שמה שגורם לשקל להתחזק הוא שילוב של מספר גורמים שכוללים, הפנמה שהריבית בישראל תחזור לעלות כבר בקרוב וזה אומר שהספקולנטים רוצים להצטייד כרגע בשקלים. הסיבה השניה היא שכל החדשות הרעות כבר מגולמות בשער החליפין וזה אומר שרק החרפה במחאה ו/ או החרפה בחקיקה המשפטית תביא את הדולר לשבור את כל רמות ההתנגדות האפשריות כרגע.

גורם בנקאי בכיר שמעורה היטב במסחר במט"ח אמר הבוקר ל-ice שעיקר הפעילות בשוק המט"ח ביומיים האחרונים היא של ספקולנטים כשבאופן עקרוני "הישראלים מלאים במט"ח ואולי אפילו יותר מידי, עד כדי כך שהם צריכים להמיר דולרים חזרה לשקלים כדי לנהל את החיים שלהם כאן בלי הפרעה" אמר הבכיר.
עוד אמר הבכיר "צריך לזכור שכרגע כל החדשות הרעות מגולמות בשער החליפין וכולם מחכים להתפתחויות. אם אנחנו נשארים במצב כזה, פחות או יותר הרי שנראה את הדולר מנשק את ה-3.7 שקל מלמטה. אבל החרפה במחאה או החרפה בהתנהלות של הממשלה תביא את הדולר לפרוץ שוב את הרמה הזו כשרמת ההתנגדות הבאה נמצאת ב-3.75 שקל" הוא אמר.
הגורם הבכיר אומר עוד כי טווחי המסחר החדשים של הדולר לאור ההתפתחויות החדשות שכוללות את ההפנמה שהציבור הישראלי מלא בדולרים עומדת על 3.55 מלמטה עד 3.75 שקל מלמעלה. "זה טווח גדול מידי ומשקף את חוסר היציבות של הכלכלה הישראלית לאור ההתנהלות של הממשלה. בצורה הזו קשה עד בלתי אפשרי לנהל עסקים אבל זה גן עדן לספקולנטים".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    בקיצור לא יודעים.. אבל נאשים משהו (ל"ת)
    רוני 07/2023/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    ערוצי התעמולה לא מצליחים לעבוד על אזרחים (ל"ת)
    ששון 07/2023/12
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור