השוק

ביונסה תמוטט את הכלכלה? "הקפיצה את האינפלציה במדינה"

מייקל גרהן, הכלכלן הראשי של שוודיה בדנסקה בנק כי ההופעות שלה במאי "כנראה" היוו 0.2 מתוך 0.3 נקודות האחוז שנוספו לאינפלציה על ידי מחירי המלונות והמסעדות
מערכת ice | 
ביונסה (צילום פייסבוק/ ביונסה)
האינפלציה השוודית ירדה מתחת ל-10% במאי, אך עדיין הייתה גבוהה מהצפוי, כאשר כמה אנליסטים טוענים כי זמרת העל ביונסה אשמה.
המחירים לצרכן עלו ב-9.7% במאי בהשוואה לאשתקד, ירידה מ-10.5% באפריל, הפעם הראשונה שהאינפלציה נכנסה מתחת ל-10% מזה יותר משישה חודשים.

ירידה במחירי החשמל והמזון תרמה לשיעור האינפלציה הנמוך יותר בחודש מאי, מסרה סוכנות הסטטיסטיקה של שבדיה, ובמקביל עלו עלויות של סחורות ושירותים מסוימים. "למשל ביקורים בבתי מלון ומסעדות, שירותי פנאי וביגוד", אמרה הסוכנות.
לדברי מייקל גרהן, הכלכלן הראשי של שוודיה בדנסקה בנק, ההופעות של ביונסה בשטוקהולם יכולה להסביר מדוע השיעור גבוה מהצפוי.
"נראה שההתחלה של ביונסה בסיבוב ההופעות העולמי שלה בשבדיה השפיעה על האינפלציה של מאי, אבל בכמה זה לא בטוח", אמר גרהן בפוסט לרשתות החברתיות.
גרהן אמר כי ההופעות שלה במאי "כנראה" היוו 0.2 מתוך 0.3 נקודות האחוז שנוספו לאינפלציה על ידי מחירי המלונות והמסעדות.
עשרות אלפי מעריצים נהרו לשטוקהולם באמצע מאי כדי לתפוס את שתי ההופעות שהתחילו את סיבוב ההופעות הראשון שלה מזה שבע שנים. ההערכות מעמידות את הקהל בכל אחת מההופעות ב-46,000, וחלקם נאלצו להישאר מחוץ לבירה השוודית כשהמלונות התמלאו.
דווח כי מספר מעריצים הגיעו מחו"ל כדי לראות את המופעים, תוך שהם מנצלים את המטבע השוודי החלש ומחירי הכרטיסים הנמוכים יותר.
גרהן אמר לוול סטריט ג'ורנל כי ההשפעה היא "נדירה מאוד" והוא מצפה שהמצב יחזור לקדמותו ביוני. עם זאת, כלכלן אחד אמר ל"פייננשל טיימס" ששוודיה עלולה לחוות מכת אינפלציה דומה כאשר ברוס ספרינגסטין יגיע לשלוש הופעות בגטבורג במהשך החודש.
האינפלציה בשוודיה הגיעה לשיא בדצמבר ב-12.3% - שיא של יותר מ-30 שנה - ואז הואטה מעט בינואר ל-11.7%, אך במפתיע זינקה חזרה ל-12% בפברואר.
כמו עמיתיו בארצות הברית ובאירופה, הבנק המרכזי של שבדיה העלה שוב ושוב את הריבית המנחה שלו במאמץ לרסן את האינפלציה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה