השוק

נויברגר ברמן: צפו לירידה חדה בנזילות במערכת הכלכלית באירופה

בנויברגר ברמן אומרים שצריך להמתין לישיבה הבאה של ה-ECB כדי להבין את ההשלכות של הירידה החדה בנזילות בשוק הכסף האירופי; החודש צריכים להיפדות 500 מיליארד אירו מאגרות החוב שנרכשו על ידי הבנק המרכזי
ניצן כהן | 
מניות (צילום vecteezy)
מעבר לנושא הריבית צריך לזכור שהבנקים המרכזיים רכשו לא מעט אגרות חוב בשנים האחרונות כדי לספק נזילות לשווקים. אגרות החוב האלה מגיעות לאט לאט לפירעון והבנקים המרכזיים צריכים להחליט מה לעשות עם הכסף הזה כדי לא לגרום מחד למצוקת נזילות ומאידך לא להאיץ את האינפלציה מצד היצע הכסף.
"כבר שבועות השוק מצפה שה-ECB יעלה את הריבית שלו ב-25 נקודות בסיס פעמיים- ביוני וביולי. ברור כי המדיניות הניצית של ה-ECB כבר השיגה את מטרתה להפחית את הביקוש, מה שהוביל את השוק לצפות כי שיא הריבית במחזור ההעלאות הזה יהיה קרוב מאוד.

"האינפלציה הראשית של האירו ירדה במהירות מ-10.6% בחודש אוקטובר ל-6.1% בחודש מאי, אך עיקר הירידה בזכות מחירי האנרגיה: הרי רק בפברואר החלו המחירים של מוצרים תעשייתיים שאינם אנרגיה לרדת ובאפריל החלו לרדת מחירי המזון. מחירי השירותים המייצגים את האינפלציה המקומית חוו תיקון ראשוני בחודש שעבר, מה שמרמז שה-ECB צריך לדבוק במדיניות הנוכחית הזהירה שלו" כותב פטריק ברב מנהל מחלקת השקעות אג"ח בחברת ההשקעות האירופאית נויברגר ברמן.
ההפתעה לטענת ברב, צפויה דווקא לבוא מעדכון התחזית הרבעונית של צוות ה-ECB שעשוי להראות סיכון נמוך יותר לעליות שכר, פחות צמיחה ואינפלציה בעתיד, עקב פיגור של 12-24 חודשים בהשפעת הריבית הגבוהה יותר.
לקראת הפגישה הבאה של ה-ECB אומר ברב "אני מצפה לראות את הניתוח של ה-ECB על ההשלכות של הירידה החדה בנזילות בעקבות מועד הפקיעה של 500 מיליארד אירו ביוני וסיום ההשקעות החוזרות של תיק ה-APP שלו באג"ח. מאזן ה-ECB צריך לרדת בכ-15% השנה. בנוסף אומר ברב כי "ה-ECB אמור גם לספק מידע על ההשפעה של ההקשחה בסטנדרטים של הלוואות אשראי שמציעים בנקים מסחריים".
נזכיר כי נויברגר ברמן נוסדה בשנת 1939 ומנהלת נכסים בשווי של כ-430 מיליארד דולר במניות, אגרות חוב, סחורות, וקרנות השקעה פרטיות בתחומים רבים. בין לקוחותיה נמנים מוסדות פיננסים, קרנות עושר ופנסיה, יועצים ומשקיעים מובילים ברחבי העולם. בנויברגר ברמן יש מעל 2,500 עובדים ומתוכם כ-700 מנהלי השקעות. לחברה יש משרדים ב-26 לפני כשנה פתחה נציגות מקומית בארץ בניהולה של דריה אוצ'ניק.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה