השוק

התעשייה האווירית מכחישה את הפרסום: האם הנפקת הענק בדרך?

בניגוד לפרסומים, בתעשייה האווירית מבהירים כי הניתוח שנעשה להודעת הבורסה שיצאה הבוקר הינו שגוי והנפקת הענק נמשכת כמתוכנן "החברה ממשיכה לקדם את ההפרטה ללא כל שינוי"
בועז לוי (צילום ויקיפדיה/ תעשייה אווירית)
ענקית התעשיות הביטחוניות, התעשייה האווירית, דוחה היום (שלישי) את הפרסום באחד העיתונים הכלכליים וכי הפרשנות שניתנה להודעת הבורסה שלהם בכל הקשור להליך ההנפקה של החברה הינה שגויה. לדברי התעשייה האווירית "החברה ממשיכה לקדם את ההפרטה בכלל האפיקים, ללא כל שינוי בתכניותיה".
נזכיר, כי אחד המהלכים המשמעותיים והגדולים שעוברים בתעשייה האווירית הוא הנפקת החברה בבורסה - דבר לא טריוויאלי לחברה בסדר גודל כזה ושפועלת בתחום מטבע הדברים תחת רגולציה ביטחונית כבדה.

בהודעה לבורסה שנשלחה מוקדם יותר היום, בתעשייה האווירית עדכנה את לוח הסילוקין של האג"ח שבמחזור והבהירה שאם תהליך ההנפקה לא יושלם עד סוף השנה אזי היא תפסיק להיות תאגיד מדווח. משמעות הדברים כי דוחות החברה לא יפורסמו לציבור והחברה תחזור לפעול תחת מעטה חשאיות. מכאן בעיתון הכלכלי גזרו כי מדובר בהודעה לפיה הנפקת החברה לא תצא לפועל השנה.
בתעשייה האווירית הופתעו מהפרסום, מאחר ומזה למעלה משנה מסבירים קברניטיה את התהליך המורכב של ההנפקה של חברה מסוגה שמחייבת היתרים לפרסום מוצרים שנמצאים תחת איפול צנזוריאלי כדי לא לחשוף יכולות צבאיות שמשרד הביטחון אינו מעוניין בחשיפה שלהם.
יחד עם זאת במקומות בהם משרד הבטחון מתיר לפרסם יכולות, הרי שנדרשים אשורים משפטיים מאוד מורכבים כשהיועמ"ש משמשת גם כנציגת הציבור שאמורה למצוא את נקודת האיזון בין המידע שמותר לפרסום לזכות הציבור לדעת היכן מושקע כספו.
כך או כך, בתעשייה האווירית הבהירו מספר פעמים בעבר שהתהליך לוקח זמן, והחברה עצמה ערוכה להנפקה בזמן אפס אך בכפוף לאחריות שלה כחברה ביטחונית מרכזית במארג החיים הישראליים, וייתכן שבאם יימצאו האישורים עד סוף השנה אזי מאליו גם ההנפקה תצא לפועל מאחר שהחברה כבר ערוכה לכך לגמרי: הוסדרו כל המחלוקות עם העובדים, נבחר הצוות הפיננסי שיוביל את ההנפקה, ואף המוסדיים מגלים התעניינות רבה בסחורה החמה.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    מי משקר פה???
    חנניה 06/2023/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    "הוסדרו כל העניינים עם העובדים", העובדים נדרשים ע"י הממונה על שכר להחזיר לקופת החברה 600,000,000 ש"ח שנגנבו עלידם תחת ההגדרה המצחיקה " חריגות שכר". עצוב שאנשים מבוגרים משקרים!!.
    סגור
  • 2.
    נראה כמו אבא של עקיבא נוביק (ל"ת)
    לירון 06/2023/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    התאחדות לכדורגל רעה
    שינו זוארץ 06/2023/13
    הגב לתגובה זו
    1 1
    ניר רשף מההתאחדות אדם רע שונא את ביתר בגלל שאוהדים שלה מיזרחים
    סגור