השוק

לידר מוריד את תחזית האינפלציה אחרי התחזקות השקל

התחזקות השקל מול הדולר בימים האחרונים מביאה לתגובה ראשונה של יונתן כץ, הכלכלן הראשי של לידר שוקי הון שמוריד את תחזיות האינפלציה לשנה קדימה ל-2.7%
ניצן כהן | 
יונתן כץ (צילום צביקה דור, shutterstock, פלאש 90)
הכלכלן הראשי של לידר שוקי הון, יונתן כץ, מוריד את תחזיות האינפלציה לשנה קדימה ל-2.7% וזאת בעקבות התחזקות השקל בימים האחרונים. כץ כותב בסקירה השבועית שלו שמדד חודש מאי עלה אמנם ב-0.5% אולם בחודש יוני השקת רשת הקמעונאות קרפור, תמתן את עליית מחירי המזון.
כץ מציין כי הריבית הגבוהה ממשיכה לחלחל לכלכלה הריאלית ואמנם הכלכלה צומחת אך סקר המגמות בעסקים מלמד על פסימיות של מנהלי העסקים לטווח של 3 חודשים קדימה. נתון נוסף שמציין כץ הוא הירידה במדד אמון הצרכנים של בנק הפועלים שירד והוא מצביע על אפשרות לירידה בצריכה הפרטית שגם היא תמתן את האינפלציה.

לאור הניתוח הזה של כץ, הוא מעריך שכרגע נמוכים הסיכויים שבנק ישראל יעלה את הריבית בישיבה הקרובה של הוועדה המוניטרית וזו הערכה שמתכתבת עם קונצנזוס התחזיות לגבי הריבית בארה"ב שגם שם כרגע מסתמנת הערכה שהפדרל ריזרב לא יעלה את הריבית השבוע.
באשר להחלטות ההשקעה שנגזרות מתחזית זו, אומר כץ ללקוחות לידר שוקי הון שיש כרגע עדיפות לאפיקים השקליים וזאת שוב בהינתן התמתנות בקצב האינפלציה והתייצבות של הריבית ברמה הנוכחית של 4.75%.
באשר לנתוני החשבונאות הלאומית אומר כץ כי ההשוואה בין גביית המסים בחודשים ינואר עד מאי השנה לתקופה המקבילה של השנה שעברה מעוותת מעט בשל העובדה כי התקופה הזו מאופיינת בגביית מסים גבוהה יחסית ולכן, ובהינתן שהעלייה בהוצאות הממשלה נבעה בעיקר מתשלום מענק חד פעמי של 6,000 שקל לעובדי השירות הציבורי, הרי שהגירעון שצפוי השנה יסתכם בכ-2% וזאת לעומת התחזיות בתקציב שעומדות על 0.9%.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה