השוק

קוקה קולה מקבלת מסר חד: "המפלצות הגדולות מעלות מחירים"

אמנון מרחב, מנכ"ל משרד הכלכלה מבטיח: "נביא חוק שמחייב את המונופולים ואת הספקים הגדולים להציג את הדוחות ואת הנתונים הכספיים של עלויות שכר העבודה". גלעד שדמון, מנכ״ל המשרד לשיתוף פעולה אזורי: ״נפעל יחד עם נשיא לשכת רואי החשבון לכינוס ועידה כלכלית איזורית לפיתוח הקשרים הכלכליים"
מערכת ice |  1
חרם על קוקה קולה (צילום pixabay)
מנכ״ל משרד הכלכלה, אמנון מרחב, מנכ״ל המשרד לשיתוף פעולה אזורי גלעד שדמון ונשיא לשכת רואי החשבון, חן שרייבר שוחחו על אתגרי הממשלה בכנס ה-40 של לשכת רואי חשבון.
מנכ״ל משרד הכלכלה, אמנון מרחב התייחס לסוגיית יוקר המחייה: "במדינת ישראל הקטנה והלא תחרותית והריכוזית מאד היתרון של גודל - הפך לחסרון כי המפלצות הגדולות האלה מעלות את המחירים. הם הכי יקרים בעולם"

קרדיט: photo marcelo eilat 
מנכ"ל משרד הכלכלה הוסיף: "הוצאנו דרך המפקח על המחירים במשרד הכלכלה דרישה לכל 15 החברות ואמרנו - אתם טוענים שאתם מצדיקים את העליות מחירים שלכם, באותם טיעונים שטענתם בואו ותפתחו את הנתונים ותראו לנו את הנתונים שנבדוק אותם. אילו אני מנכ״ל שלהם הייתי שם את הכל על השולחן. איך אומרים 'אור השמש מחטא הכל' ותבדקו. מה אתם חושבים שהם עשו? שלחו לנו מכתבים מעורכי דין מהפירמות הכי גדולות 130 סעיפים, למה נכון שהם ימשיכו להסתיר את הנתונים שלהם אז אני אומר אם הם מסתירים, אנחנו נביא חוק שמחייב את המונופלים ואת הספקים הגדולים להציג את הדוחות ואת הנתונים הכספיים של עלויות תשואות שכר עבודה וכו" 
מרחב הוסיף כי ״בחוק שאנחנו נביא עכשיו, אנחנו נחייב את היבואנים שמחזיקים במספר מותגים להיפטר מהמותג החזק ולהשאיר רק אחד. אין בעיה שתפיץ קטנים ותעשה להם את הסחר".

מנכ"ל המשרד לשיתוף פעולה אזורי, גלעד שדמון אמר "נפעל להקמת ועדה כלכלית שתתקיים בפריפרייה שתכלול  את מדינות האזור: האמירויות, תורכיה, יוון קפריסין, מצרים וירדן בהובלת המשרד לשתוף פעולה אזורי ובשתוף לשכת רואי החשבון.״
נשיא לשכת רו"ח חן שרייבר:  "משרד הכלכלה ולשכת רואי החשבון ממסדים שולחנות עגולים כדי שמנהלי הכספים ורואי החשבון הבכירים ייעצו ויכינו ניירות עמדה מקצועיים בנושאים הקריטיים של כלכלת ישראל ממוקד הורדת יוקר המחיה"
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    לתקן חוק המונופולים ןלהכריז על כל הגדולים ככאילו...
    אאאב 06/2023/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בתיקון להכניס חובת הצגת כל הניירת החשבונאית, הכנסת מיסוי על רווחים חריגים לאחר בדיקה וקנסות דרקוניים. ככה מטפלים בחזירים
    סגור