השוק

אופטימיות בשוק המט"ח: הדולר יורד בכ-0.9% ל-3.7 שקל

תחושות שהחקיקה המשפטית הולכת ונגנזת מחזירה את הצבע ללחיים של המשקיעים; הדולר יורד היום ב-0.9% אולם עדיין מדובר בשער גבוה שככל הנראה יביא את בנק ישראל להעלות את הריבית פעם נוספת
ניצן כהן | 
הדולר בירידה (צילום shutterstock)
הדולר נחלש היום בשיעור חד של 0.9% ונסחר ברמה של 3.7 שקל. התחזקות של השקל נרשמת גם במסחר בשאר המטבעות המרכזיים. בשוק המט"ח אומרים היום שההיחלשות של הדולר היא למעשה תולדה של הערכות לפיהן החקיקה המשפטית הולכת ונגנזת ואם באמת זה המצב הרי שהדולר יתקן לאזור ה-3.5 שקל.
אם כן, מספר נתונים השפיעו על המסחר במט"ח מאז תחילת השנה אבל הנתון החשוב מכולם היה חוקי המהפכה המשפטית שהביאו לבריחה של כסף מישראל ומכאן להתחזקות משמעותית של הדולר מול השקל. ככל שחוקי המהפכה המשפטית ייגנזו הרי שניתן יהיה להתחיל לחשב מזלול מחדש ולבחון את ביצועי הכלכלה הישראלית והתקציב תוך ניטרול, ולו חלקי של פרמיית הסיכון שעלתה משמעותית מאז כינונה של הממשלה החדשה.

צריך לזכור, הדולר עדיין נמצא ברמה גבוהה מאוד של 3.7 שקל וזה אומר שההתחזקות הזו לוחצת את האינפלציה מעלה. הכלכלנים בשוק ההון מעריכים כי התחזקות הדולר של התקופה האחרונה עדיין לא מגולמת במלואה באינפלציה וזה אומר ששורה של מדדים גבוהים לפנינו שיגרמו לבנק ישראל להעלות את הריבית לאזור ה-5%.
נכון להיום בבנק ישראל מדברים על העלייה בפרמיית הסיכון של ישראל שמיוחסת כאמור, כולה לחוקי המהפכה המשפטית. אבל צריך לזכור שגם התקציב שעבר לא מכבר הוא לא תקציב שתומך בפעילות הכלכלית או כפי שקוראים לזה "תומך צמיחה" וזה אומר שבאופן עקרוני לא כדאי לצפות לדולר ברמה של 3.4 שקל (שיווי המשקל האחרון) אלא לדולר גבוה יותר כשש-3.7 שקל, נראה כרגע שער גבוה מידיי.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה