השוק

הנגיד נגד הכספים הקואליציוניים: "לא מעודדים חרדים ליציאה לעבודה"

פרופ' אמיר ירון אמר כי הדמוגרפיה מגדילה את משקל החברה החרדית בכלכלה, בעיה שלטענתו התקציב לא פותר
מערכת ice |  2
פרופ' אמיר ירון, נגיד בנק ישראל (צילום shutterstock, פלאש 90/ יונתן זינדל)
אחרי שהכנסת אישרה מוקדם ביום רביעי את תקציב המדינה וחוק ההסדרים, נגיד בנק ישראל פרופ' אמיר ירון הזהיר כי הכספים הקואליציוניים לא מעודדים את החרדים לצאת לעבוד ובכך יפגעו בכלכלה. 
"לכל ילד חרדי חשוב שתהיה יכולת הבחירה, השוויון והאפשרות לצאת לעבודה. הדמוגרפיה מגדילה את משקל החברה החרדית בכלכלה. הכספים הקואליציוניים בתקציב הנוכחי לא פוגשים את העיקרון הזה, ולא מעודדים חרדים ליציאה לעבודה", אמר ירון למעריב. 

"כבר ב־2019 נאמתי על חשיבות יציאת החרדים לשוק העבודה ושיפור במיומנויות המקצועיות. כבר אז קבעתי שללא שינוי במצב הדמוגרפי - יהיה צורך בהעלאה של 16% במסים".
עמדתו של ירון מצטרפת לשורה של בכירי אוצר לשעבר וכלכלנים. בתחילת השבוע, לאחר שפורסם מכתבם של קרוב ל-300 הכלכלנים הבכירים נגד הקצאת הכספים הקואליציוניים לחרדים שלטענתם תפגע בכלכלת המדינה – הצטרפו אליהם 120 בכירי משרד האוצר ואגף התקציבים לשעבר ומתריעים: "הדבר עלול להנציח מעגל של תלות ברווחה במקום לטפח עצמאות".
בין החותמים על המכתב שפורסם היום: ירום אריאב, יואל נווה, טלי ירון אלדר, עודד שריג, בארי טאף, רן קרול, דיויד גילה, גדעון בר לב, אהרן אהרן, אברהם ביגר, יובל וולמן, אסף אילת, מיכל הלפרין, מיכל פרנק, רענן דינור, יעקב ליפשיץ, אסף אילת, ארנה ברי, דב מישור, ברודט דוד ועוד.

תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    הנגיד הזה צריך ללכת !
    שלמה 06/2023/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מחפש למצוא חן בעיני החלול שהיה ראש ממשלה חודש, נתן 53 מליארד לבדואים ומאגרי גז חינם לחיזבאלה, אולי יתן לו להיות ח"כ , הרי במפלגתו ה"דמוקרטית" אין פריימריז גובה המקום תלוי בגובה הליקוק והאתנן
    סגור
  • 1.
    החרדים גם הרסו הקשר עם האמריקאים בגלל
    חייק8 06/2023/03
    הגב לתגובה זו
    0 1
    שתקפו את הרפורמים והרפורמים שולטים במפלדה הדמוקרטית
    סגור