השוק

דנה עזריאלי מסתערת על אילת: תקים מלון חדש ב-600 מיליון שקל

עזריאלי, שמחזיקה בפעילות מלונאית קטנה אבל מתפתחת, רכשה את מלון הסלע האדום באילת ובכוונתה לבנות במקומו בית מלון חדש; עזריאלי רכשה לא מכבר את קניון מול הים מה שהופך אותה לגורם משמעותי באילת
ניצן כהן |  5
דנה עזריאלי (צילום זיו קורן)
דנה עזריאלי מסתערת על העיר אילת ואחרי שרכשה את קניון מול הים היא רוכשת את בית המלון שנמצא בסמיכות לקניון - מלון הסלע האדום ב-130 מיליון שקל. בכוונת עזריאלי לבנות במקום המלון הוותיק בית מלון חדש בעלות כוללת של 600 מיליון שקל.
נזכיר כי עזריאלי שהתמקדה עד השנים האחרונות בנדל"ן מסחרי, החלה בהרחבת הפעילות שתגוון במעלה הדרך את מקורות ההכנסה של הקבוצה ולמעשה הופכת אותה למעניינת יותר.
עזריאלי נכנסה בשנים האחרונות לעולמות הדיור המוגן, חוות השרתים ולתחום המלונאות. בתחום המלונאות כרגע מחזיקה עזריאלי בבית מלון אחד בירושלים (הר-ציון) שנמצא בעבודות והיא תחזיק בבית מלון נוסף בבניין הספירלה החדש בתל־אביב. בית מלון נוסף מחזיקה הקבוצה במודיעין ובית המלון הרביעי של הקבוצה יהיה באילת והוא יוקם בשטח מלון הים האדום.
עזריאלי פרסמה לא מזמן את הדוחות הכספיים לרבעון הרביעי של השנה, מהם עלה כי הכנסות הקבוצה הסתכמו ב-708 מיליון שקל, הרווח התפעולי של הקבוצה הסתכם ברבעון הרביעי ב-862 מיליון שקל והרווח הנקי ב-329 מיליון שקל. מניית עזריאלי סבלה בתקופה האחרונה מירידות שערים ומתחילת השנה היא איבדה כ-10%. הקבוצה נסחרת בבורסה לפי שווי חברה של 25.5 מיליארד שקל.
באופן עקרוני צריך לזכור שתחום הנדל"ן סובל מאוד מהריבית שהולכת ועולה ושוחקת את הרווחיות בענף. גם החשש ממיתון או מהאטה גורם לחשש אצל המשקיעים מירידה ביכולת שוכרי הנכסים לשלם דמי שכירות גבוהים. נזכיר שבאופן עקרוני דמי השכירות משולמים לפי שני פרמטרים: מחיר למ"ר ואחוז מסויים מההכנסות והרכיב הזה בתקופות של האטה כלכלית שלא לומר מיתון נפגע ומכאן הצורך של עזריאלי לנצל את היכולות של הקבוצה כדי לגוון את מקורות ההכנסה.
נתון נוסף שיש לשים אליו לב כשבוחנים את קבוצת עזריאלי הוא מבנה החוב שלה. באופן עקרוני אין חשש שהחברה לא תוכל לפרוע את ההתחייבות שלה אבל כדאי לראות את מבנה החוב של הקבוצה.
נכון להיום החוב של הקבוצה עומד על כמעט 20 מיליארד שקל כש-80% מהחוב הזה נמצא אצל מחזיקי האג"ח. החוב הזה פרוש לא רע אבל הוא צמוד מדד מה שמביא להוצאות מימון כבדות בתקופה של אינפלציה וריבית עולה ומכאן גם סוג של קושי במיחזור של החוב הזה. השנה אמורה קבוצת עזריאלי לפרוע 750 מיליון שקל מהחוב הזה והחל בשנה הבאה התשלומים השוטפים מזנקים לסדר גודל של 1.2 מיליארד שקל מידי שנה.
בשנים 2026-2032 אמורה לפרוע החברה מידי שנה כ-1.8 מיליארד שקל למחזיקי האג"ח, סכום לא מבוטל שיביא את החברה חזרה לשוק ההון למחזר את החוב וכאן נשאלת השאלה מה הריביות שהיא תשלם בתקופה של ריבית עולה ומדד עולה. הדירוג של החברה  נזכיר גבוה ועומד על AA פלוס.
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    עוד מלון באילת
    אלה 04/2023/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    המלונאים באילת מפקיעים מחיריםואחכ מתלוננים שבעקבא הצפה של תיירים אם כך מדוע לבנןת עוד מלון? כדי לקבל פיצוי מהממשלה
    סגור
  • צודקת.
    ורד, תל אביב 04/2023/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הגיע הזמן שהמלונאים באילת ובכלל בארץ יחשבו איך להוזיל נופשים לתיירות פנים. אפשר וכדאי כי בסופו של דבר הישראלים יעדיפו לטוס ליעד קרוב וזול יותר. לא צריך ארוחות בוקר עם מבחר כל כך גדול של סלטים ומיני מאפים משמינים. ואז נזרק הרבה מזון.
    סגור
  • 2.
    חברה עם 20 מיליארד ש״ח חוב
    דני 04/2023/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חברה עם 20 מיליארד חוב בתקופה זו של אינפלצייה וריבית עולה עומדת בפני אתגרים קשים נאחל לה שתעמוד באתגרים ולא תעשה תספורות
    סגור
  • 1.
    לא רוצים
    אילתי 04/2023/17
    הגב לתגובה זו
    1 2
    אותכם באילת, לכו תשקיעו בעזה.
    סגור
  • לכו להשקיע
    עוגי 04/2023/18
    הגב לתגובה זו
    0 2
    במקום מלון צריך להקים בית ספר להעלאת הרמה השכלית של אילתיים מהסוג המגיב הזה .
    סגור