השוק

סוף לפרשת דודו זבידה - לאחר מו"מ עוזב את מבנה

מנכ"ל מבנה, דודו זבידה הגיע להסכם עם מבנה ויעזוב את תפקידו כמנכ"ל החברה; בכך מגיעה הפרשה לסיומה במסגרתה דרש זבידה סכומי כסף לא מבוטלים מהחברה שהתנגדה לתשלומים
ניצן כהן | 
דודו זבידה (צילום איתן ריקליס, פלאש 90/ גילי יערי)
סוף לפרשת דודו זבידה. מנכ"ל מבנה, דודו זבידה הגיע להסכם עם מבנה על עזיבת החברה בהסכמה. בכך למעשה מגיעה לסופה הפרשה שהסעירה בתקופה האחרונה את שוק ההון במסגרתה דרש זבידה סכומי כסף לא מבוטלים מהחברה שסירבה לכך.
על פי תנאי ההסכם בין זבידה למבנה הוא יסיים את תפקידו בקבוצת החברות של מבנה כבר בסוף החודש אולם יופעל עבורו "מצנח זהב" כך שיקבל את שכרו עד לסוף השנה.

נזכיר כי העימות בין זבידה לדוד פורר בעל השליטה במבנה פרץ לאחר שזבידה דרש (על פי הפרסומים השונים) חבילת שכר גבוהה מאוד שמגיעה עד כדי 120 מיליון שקל ל-4 שנים. פורר זעם על דרישות השכר הללו ומאחר שלא ניתן היה לגשר על הפערים בין הסכומים שפורר היה מוכן שמבנה תשלם לדרישות של זבידה הוא זומן לשימוע לקראת פיטורים בתחילת החודש.
השימוע התקיים בדרך של מו"מ בין הצדדים על סיום עבודתו כך שהיה ברור שלא ניתן לגשר על הפערים ובסופו של יום הסכימו הצדדים על פרידה מבלי לקבוע מסמרות מי יזם את הפרידה. תנאי הפרישה הסופיים של זבידה יפורסמו לקראת אסיפה כללית של בעלי המניות שיצטרכו לאשר את הסכם הפרידה.
מבנה היא גילגול של "מבני תעשיה" שהייתה בעבר בשליטת איש העסקים אליעזר פישמן. לאחר קריסת איש העסקים אליעזר פישמן נותרו מניות בידי אלונה בראון שאוחזת גם בבעלות על עיתון כלכלי. 
מבנה עוד לא פרסמה את הדו"חות לרבעון הרביעי של השנה. את הרבעון השלישי של 2022 סיימה מבנה תחת ניהולו של זבידה עם הכנסות של 269 מיליון שקל ורווח תפעולי של 418 מיליון שקל. זבידה עוזב את מבנה עם מאזן של 16.4 מיליארד שקל כשההון העצמי של החברה מהווה כמעט מחצית מהמאזן ומסתכם ב-7.7 מיליארד שקל.
מניית מבנה איבדה מתחילת השנה כ-13% בשל חולשת ענף הנדל"ן שרגיש מאוד לעליית הריביות. שווי החברה בבורסה היום עומד על 7.4 מיליארד שקל. מצבת החובות של החברה עומדת נכון לתום הרבעון השלישי של השנה על 6.6 מיליארד שקל שרובו (6.2 מיליארד שקל) נמצא בבעלות מחזיקי האג"ח.
מבנה עומדת בפני פירעון משמעותי של אג"ח השנה. החברה צריכה לפרוע השנה כמעט 506 מיליון שקל ובשנה הבאה היא אמורה לפרוע 290 מיליון קל ואז היא עומדת לקראת גל פירעונות משמעותיים כך שבשנת 2025 היא אמורה לפרוע 567 מיליון שקל וב-2026 היא אמורה לפרוע כמיליארד שקל למחזיקי האג"ח.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה