השוק

פייזר רוכשת את חברת הביוטכנולוגיה סיג'ן בסכום אסטרונומי

הרכישה ב-43 מיליארד דולר מרחיבה את פורטפוליו הטיפולים של ענקית התרופות, שראתה הכנסות עצומות בשנים האחרונות הודות לחיסון שפיתחה נגד הקורונה
מערכת ice | 
פייזר (צילום vecteezy)
ענקית התרופות פייזר הכריזה היום (שני) כי תרכוש את חברת הביוטכנולוגיה סיגן (Seagen), המפתחת תרופות לסרטן, ב-43 מיליארד דולר במזומן. פייזר תשלם 229 דולר למניה, לעומת מחיר סגירה של 172 דולר למניה. מניות סיגן עולות ב-20% במסחר לפני הפתיחה. העסקה נתונה לאישור של רשויות התחרויות בארה"ב.
סיגן מפתחת תרופות שנקראות צימוד נוגדן-תרופה (ADC), שפועלות באופן מדוייק נגד תאי הסרטן. טיפולים אלה משתמשים בנוגדנים כדי להביא ריכוז גבוה של התרופה לגידולים, מה שעשוי להגביר את יעילותה ולהפחית תופעות לוואי.
סיגן, שבשנה שעברה הייתה במגעים לרכישה על ידי חברת התרופות האמריקאית מארק, צפויה לרשום הכנסות בסך 2.2 מיליארד דולר ב-2023 ─ עלייה של 12% לעומת השנה הקודמת. להערכת פייזר, סיגן תניב הכנסות של יותר מ-10 מיליארד דולר ב-2030. 
העסקה עוזרת לפייזר לעבור לתחום "שהוא מוגן יותר מרגולטורים, ממוקד פיתוח פטנטים ובעל דינמיקת שוק גובהה", אמר המנכ"ל אלברט בורלה בשיחת ועידה.
בתחילת פברואר, פייזר פרסמה את הדוחות שלה לסיכום הרבעון הרביעי של שנת 2022. על פי הדוחות שפרסמה החברה, היא הכניסה כ-24.3 מיליארד דולר. ההכנסות בשנת 2022 של החברה הסתכמו ב-100.3 מיליארד דולר, שיא כל הזמנים עבור פייזר, המשקף צמיחה תפעולית של 30%.
החברה רשמה רווח מתואם של 1.14 דולר למניה, גבוה מצפי האנליסטים לרווח מתואם של 1.05 דולר למניה. למרות הדוחות המרשימים, פייזר מורידה את תחזיותיה לשנת 2023 להכנסות של 69 מיליארד דולר כאשר בשוק ציפו שתכניס בשנה הבאה כ-73.9 מיליארד דולר. בנוסף לכך, פייזר צופה  כי תרשום בשנה הבאה רווח מתואם של 3.35 דולר למניה לעומת הצפי לרווח שנתי מתואם של 4.44 דולר למניה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה