השוק

מודי'ס מאותתת לנתניהו: "הם מבינים שאנחנו עושים משהו מסוכן"

פרופסור עומר מואב מאוניברסיטת רייכמן מעריך כי חברת דירוג האשראי מוד'יס מתריעה בפרסומה כי היא לא תעלה את דירוג האשראי של ישראל: "הם מבינים שאנחנו עושים משהו מסוכן וימתינו כמו כולנו לראות מה קורה"

מערכת ice |  4
בנימין נתניהו (צילום פלאש 90/ נעם רבקין פנטון, גילי יערי, יונתן זינדל)
"גם במודי'ס מבינים שאנחנו עושים משהו מסוכן - ומאותתים לממשלה". כך אמר פרופסור עומר מואב בראיון שקיים ב- N12 לאחר פרסום התחזית המעודכנת של חברת דירוג האשראי העולמית מודי'ס להשלכות הרפורמה המשפטית: "אם הרפורמה המוצעת תאושר במלואה, היא עלולה להחליש באופן מהותי את מערכת המשפט - וכך ליצור אפקט דירוג אשראי שלילי. הרפורמה המוצעת גם מייצרת סיכונים ארוכי טווח לכלכלת ישראל, במיוחד זרימת הון לסקטור ההייטק".
מואב עוד מעריך כי "כרגע, במודי'ס עוד לא מורידים את הדירוג לישראל, והם גם לא צפויים לעשות כך בדירוג שיפרסמו בחודשים הקרובים. עם זאת, הם גם לא יעלו את הדירוג הישראלי - מה שהייתה אפשרות סבירה עד לאחרונה. "אני מבין את זה כאזהרה - אם תמשיכו עם הרפורמה כמו שהיא עכשיו, ולא תלכו לפשרה, לא נעלה את דירוג האשראי כפי ששקלנו. הם ימתינו כמו כולנו לראות מה קורה".
פרופסור מואב מוסיף ומעריך למי הפרסום של מודי'ס פונה: " "יש לנו מצד אחד את ראש הממשלה נתניהו בעבר, לפני כתבי האישום והקואליציה הזו, הוא לא היה נותן לרפורמה כזו להרים ראש. נתניהו של העבר היה לוקח את זה בשיא הרצינות ומגיב. נתניהו בהווה לוקח את זה ברצינות, אבל אני לא רואה שהוא יגיב - וזו הבעיה"
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    פשע מאורגן בחסות נתניהו
    Ralff 03/2023/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הקים ממשלה של עבריינים ומואשמים, פורעי חוק ונערי הגבעות. את הכל ראינו וכל זאת להאחז במנעמי השילטון ולנצלו עד תום עם רעיתו ובנו הפרזיט. חברים אין לנתניהו כל חבר שהייה ברח ונטש אותו. הדבר היחיד שנותר לו זה למשול באנשים ולא להנהיג מדינה. בתקופה האחרונה אין לו חדווה ושמחת חיים ניראה עצוב מוטרד מקומת נבול ולא כפי שהייה בעבר
    סגור
  • 3.
    הפושעים לאן?
    יוני מגל 03/2023/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    נתניהו הקים ממשלה וחשב שהוא על הסוס. ואז הסתבר שזה לא סוס זה חמור צולע ששירת פושעים וגזענים והיום אין לו כוח לסחוב עוד פושעים על גבו.
    סגור
  • 2.
    לא סתם
    מאמין בגימטריה 03/2023/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בנימין נתניהו=683 שזה גם שווה ערך לבית סוהר, חורבן הבית
    סגור
  • 1.
    בושה חברה כושלת שהפסידה 3 מיליארד דולר
    שלומי 03/2023/08
    הגב לתגובה זו
    1 0
    חרטה משלות
    סגור