השוק

עפרה שטראוס באמירה חריגה: "דמוקרטיה לא יציבה משפיעה על הבורסה"

יו"ר שטראוס גרופ, עפרה שטראוס, שלא מרבה להתנסח בפומבי באופן כללי ובטח לא בנושאים נפיצים כמו הרפורמה המשפטית, באמירה חריגה הבוקר בבורסה: "חברה דמוקרטית לא יציבה - הרשות המבצעת, המחוקקת וכמובן השיפוטית, משפיעה גם על המדדים בבורסה"
מערכת ice | 
עפרה שטראוס (צילום פלאש 90/ אבשלום ששוני, דוד כהן)
אחת הנשים החזקות בישראל, עפרה שטראוס, בהתבטאות נדירה הבוקר (חמישי) לגבי המצב בישראל בעקבות הרפורמה המשפטית, כאשר בחרה להתנסח דווקא בפתיחת המסחר בבורסה.
שטראוס לקחה חלק יחד עם מנהלות בכירות במשפחות המייסדים הנסחרות בבורסה בתל אביב בפתיחת המסחר במסגרת שיתוף פעולה עם למעלה מ- 100 בורסות ברחבי העולם לציון יום האישה הבינלאומי. לחצו על כפתור פתיחת המסחר בבורסה: אתי אלישקוב, מייסדת ומנכ"לית ליברה חברה לביטוח; יוני גולדשטיין קרסו, יו"ר קרסו נד"לן; ליאורה עופר, יו"ר מליסרון; עפרה שטראוס, יו"ר שטראוס גרופ; תמר גלילי, מנכ"לית אילקס מדיקל, לצד זהר סלע, סמנכ"לית מחלקת משאבי אנוש בבורסה לניירות ערך ומנהלות בכירות בבורסה לניירות ערך ובשוק ההון שהשתתפו באירוע.

בעוד המנהלות הבכירות האחרות בחרו להתמקד ביום האישה הבינלאומי וקידום הנשים בישראל, שטראוס בחרה דווקא לדבר על ההשפעות של הבורסה בפני אי-יציבות שלטונית. כך, למשל, יו"ר מליסרון ליאורה עופר התמקדה בשבירת תקרת הזכוכית לנשים: "כבכל שנה, פתיחת המסחר ביום האישה חשובה עבורי במיוחד. זוהי ההוכחה שנשים יכולות להנהיג ולהוביל את החברות הגדולות במשק ובכלכלה הישראלית ולכבוש כל פיסגה בכל תחום בו תבחרנה. אני מאמינה כי מגדר אינו העניין כי אם החלטתו ובחירתו החופשית של כל אדם - גבר כאישה, כיצד ולאן לנווט את ספינת חייו לכל מקום בו הוא חפץ להגשים את עצמו".
לעומת זאת, יו"ר שטראוס גרופ בחרה להתמקד, כאמור, במצב הפוליטי: "ביחד אפשר לעשות שינוי לטובה. חברה דמוקרטית לא יציבה - הרשות המבצעת, המחוקקת וכמובן השיפוטית, משפיעה גם על המדדים בבורסה", אמרה שטראוס.
לדבריה, "רק חברה שוויונית שעובדת ביחד על מנת לקדם את המיעוטים או אלה שאין להם את כל הזכויות היא ערובה לבורסה חזקה וצומחת. אנחנו צריכות "to ring the bell " חזק לתנועה שרק תאיץ את ההתקדמות שלנו כחברה, את כל השאר אנחנו החברות נעשה. תודה לבית הזה שמקבל אותנו כל השנים ומסייע לנו לעשות את הדברים הנכונים".
כזכור, שטראוס חתמה לפני כמה שבועות יחד עם 150 מנהלים בכירים על קריאה להידברות ובהסכמות רחבות על בסיס מתווה הנשיא הרצוג.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה