השוק

הראל ויזל יעצור את הרפורמה המשפטית? פגישה מכרעת עם הנשיא

נשיא המדינה נפגש עם נציגי פורום החברות הגדולות במשק כולל דוד פתאל, בעלים ומייסד רשת מלונות פתאל, חץ נתן, בעלים ומנהל אלוני חוץ, אורי לוין, מנכ"ל בנק דיסקונט, הראל ויזל, בעלים ומנכ"ל קבוצת פוקס, לילך אשר טופלוסקי, שותפה בכירה בקרן פימי, ישי דוידי, מנכ"ל קרן פימי ואייל בן סימון, מנכ"ל הפניקס
מערכת ice |  3
הראל ויזל (צילום דימה טליאנסקי)
מנסה להוריד את גובה הלהבות? נשיא המדינה יצחק הרצוג נפגש הערב, (שלישי) עם נציגי פורום 27 החברות הגדולות במשק בישראל המייצגים את מאות אלפי העובדים מכלל מגזרי התעשייה במדינה. 
בפגישה השתתפו: דוד פתאל, בעלים ומייסד רשת מלונות פתאל, חץ נתן, בעלים ומנהל אלוני חוץ, אורי לוין, מנכ"ל בנק דיסקונט, הראל ויזל, בעלים ומנכ"ל קבוצת פוקס, לילך אשר טופלוסקי, שותפה בכירה בקרן פימי, ישי דוידי, מנכ"ל קרן פימי ואייל בן סימון, מנכ"ל הפניקס.
הנציגים הביעו בפני הנשיא את דאגתם הגדולה מהנזק שעשוי להיגרם לכלכלת המדינה מהרפורמה המוצעת במתכונתה הנוכחית. בפגישה, סקרו נציגי הפורום בפני הנשיא את הסכנות הפוטנציאליות לכלכלה במידה ולא יהיה מתווה מוסכם. נציגי הפורום ביקשו מהנשיא להמשיך במאמצים להביא להסכמה רחבה.
כזכור, הנשיא הרצוג, נשא בחודש שעבר נאום חוצב להבות בבית הנשיא בעקבות השסע בעם שנגרם בשל המחאות נגד הרפורמה המשפטית של ממשלת נתניהו לתיקון מערכת החוק בישראל: "שני הצדדים צריכים להבין שאם רק צד אחד ינצח מדינת ישראל תפסיד, אנחנו על סף קריסה חוקתית וחברתית. במקרים קיצוניים כאלה כמו חלק מקודמיי אסרב לעמוד מנגד. אני מתחנן בפניכם אזרחי ישראל".

הרצוג פירט את הנחות היסוד: "הכנסת היא הריבון, לממשלה יש זכות לקבל החלטות, שינויים הם מהלך לגיטימי, הרשות השופטת חייבת להיות בית למגוון הדעות בחברה הישראלית. היעדר שופטים למשל ממוצא מזרחי מטרידה אותי. הכאב הגיע לשיאו בתכנית ההתנתקות. האחריות לחוש את כאבי העם מוטלת על מי שאוחזים בשלטון".
עוד המשיך: "בית נבחרים העם הוא הכנסת, זה הריבון. הרשות השופטת צריכה להיות בית לכל חלקי החברה. הרפורמה לא צצה יש מעין, היא תוצר של כאב עמוק, מכלול חלקי הרפורמה מעלים חשש עמוק ליסודותיה הדמוקרטיים של מדינת ישראל".
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    ויזל זה ההוא מהכתבה של רביד דרוקר שהושתקה על הטרדה
    אלון 03/2023/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ויזל זה ההוא מהכתבה של רביד דרוקר שהושתקה על הטרדה מינית של מנכל פוקס (ויזל) ירגיש נוח בבית הנשיא ודש לקצב
    סגור
  • 2.
    לא ייאמן! המדינה מנוהלת ע"י כל יוסי ומשה.
    מישי 03/2023/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חשבתי שבחרנו ממשלה כדי שתנהל את המדינה. לא שמנכ"ל פוקס יגיד לממשלה מה לעשות. תמכור חולצות!
    סגור
  • 1.
    בושה
    משה אמיגה הראדר 03/2023/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בושה לנשיא להפגש עם אנשי עסקים שלרובו הגדול אין השפעה רצינית ומתאימה לעניין ולתקופה .מר ויזל הנכבד אנינו הדוגמא היפה לאזרח מדינת ישראליש לו לקוחות שמרגישים שהחברה שלו עשקה אותם במספרים גדולים זה אחד שרוצה לאכול את העולם כולו ולבד .
    סגור