השוק

מנכ"ל ג'יי.פי מורגן: "הפד איבד שליטה על האינפלציה”

ג'יימי דיימון בטוח: "כלכלת ארה"ב כרגע מצליחה למדי. לצרכנים יש הרבה כסף. הם מוציאים את זה. יש מקומות עבודה בשפע"
מערכת ice | 
ג'יי.פי. מורגן (צילום flickr/ Gideon Benari)
מנכ"ל ג'יי.פי מורגן צ'ייס, ג'יימי דימון, אמר בסוף השבוע האחרון כי על אף שכלכלת ארצות הברית ממשיכה להראות סימני חוזק, הבנק הפדרלי (הפד) מתקשה להתמודד עם האינפלציה העולה. 
"יש לי את כל הכבוד לפאוול, אבל העובדה היא שאיבדנו קצת את השליטה באינפלציה", אמר דיימון בראיון ל-CNBC. ההערות של דימון הגיעו לאחר שהפד פרסם את הפרוטוקולים מפגישה בסוף ינואר, שהראה כי החברים נשארים נחושים להילחם באינפלציה מתמשכת.

"המשתתפים ציינו כי נתוני האינפלציה שהתקבלו במהלך שלושת החודשים האחרונים הראו ירידה מבורכת בקצב עליית המחירים החודשית, אך הדגישו כי יידרשו עדויות רבות יותר להתקדמות בטווח רחב יותר של מחירים כדי להיות בטוחים שהאינפלציה נמצאת בירידה מתמשכת. נתיב," נכתב.
דימון עצמו אמר שהוא מצפה שהריביות "ייתכן" יישארו גבוהות יותר לזמן רב יותר, שכן ייתכן שייקח לבנק המרכזי "זמן מה" להגיע ליעד של 2% אינפלציה. למרות זאת, מנכ"ל ג'יי פי מורגן אמר שהוא מעודד מעוצמתה של הכלכלה האמריקאית.
"כלכלת ארה"ב כרגע מצליחה למדי. לצרכנים יש הרבה כסף. הם מוציאים את זה. יש מקומות עבודה בשפע", אמר דימון. "זה היום. בחוץ לפנינו, יש כמה דברים מפחידים. אתה ואני יודעים שתמיד יש אי ודאות. זה דבר נורמלי".
ההערות הללו מנוגדות לדבריו הקודמים של דימון באוקטובר. באותו זמן, הוא אמר כי כלכלת ארה"ב תיפול ככל הנראה למיתון תוך שישה עד תשעה חודשים. בדצמבר, הוא אמר שהאינפלציה הגבוהה יותר שוחקת את עושר הצרכנים, מה שיוביל למיתון השנה.
הפד סירב להגיב על הסיפור.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה