השוק

וורן באפט רושם ירידה ברווח ונכנס במבקרים: "אנאלפבתים כלכליים; דמגוגים"

"האורקל מאומהה" לא מאמין שיש סיבה ללכת נגד אמריקה בטווח הארוך וקורא להמשיך לקנות מניות של ברקשייר למרות ירידת המניה. "בעלי המניות שלנו ימשיכו לחסוך ולשגשג על ידי שמירת רווחים"
מערכת ice |  1
וורן באפט (צילום shutterstock, freepik, טוויטר/ AppleInsider)
הרווחים התפעוליים של ברקשייר האת'ווי בבעלותו של איל ההשקעת וורן באפט ירדו במהלך הרבעון הרביעי, כאשר לחצים אינפלציוניים הכבידו על עסקי הקונגלומרט. הרווח התפעולי של החברה הסתכם ב-6.7 מיליארד דולר ברבעון הרביעי של 2022, כך התפרסם היום (שבת). זה ירידה של 7.9% מהתקופה המקבילה אשתקד, שבה הרווחים הסתכמו ב-7.285 מיליארד דולר. הרווח התפעולי מתייחס לסך הרווחים שהופקו מהעסקים שבבעלות הקונגלומרט.
הרווח התפעולי של הקונגלומרט בשנה זו הסתכם ב-30.793 מיליארד דולר. זה עלייה של 12.2% מ-27.455 מיליארד דולר ב-2021.
בינתיים, ברקשייר השתמשה ב-2.855 מיליארד דולר כדי לרכוש בחזרה מניות ברבעון הרביעי. זה נמוך מהתקופה הקודמת שבה הרכישות החוזרות של מניות הסתכמו ביותר מ-6 מיליארד דולר, אך יותר מסכום הרכישה החוזרת של כמיליארד דולר ברבעון השלישי. במשך השנה, ברקשייר רכשה בחזרה כמעט 8 מיליארד דולר במניות רגילות.
למרות זאת, מאגר המזומנים של ברקשייר גדל ל-128.651 מיליארד דולר ברבעון הרביעי של 2022. זה עלייה מכמעט 109 מיליארד דולר ברבעון השלישי.
באפט אמר במכתבו השנתי לבעלי המניות כי ברקשייר תמשיך להחזיק "מטען" של מזומנים. הוא ציין שלמנכ"לים עתידיים בחברה יהיה "חלק משמעותי" מהשווי הנקי שלהם במניות ברקשייר. "אנו גם נמנע מהתנהגות שעלולה לגרום לכל צורך במזומן לא נוח בזמנים לא נוחים, כולל פאניקה פיננסית והפסדי ביטוח חסרי תקדים", כתב באפט. "וכן, בעלי המניות שלנו ימשיכו לחסוך ולשגשג על ידי שמירת רווחים. בברקשייר לא יהיה קו סיום".

הרווח הכולל ירד ל-18.164 מיליארד דולר ברבעון הרביעי של 2022, ירידה של 54% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. רווחים אלה משקפים את השקעות המניות המשתנות של ברקשייר.
במשך השנה כולה, הרווחים הכוללים צנחו ב-125% להפסד של 22.819 מיליארד דולר ב-2022, ירידה מרווח של 89.795 מיליארד דולר ב-2021. המספר הזה הוא במידה רבה תוצר לוואי של השוק הסוער של 2022, כאשר החברה דיווחה על הפסד של 53.6 מיליארד דולר מהשקעות ונגזרים.
בלי קשר, באפט לרוב נותן משקל מועט לשינויים בתוצאות הרבעוניות או השנתיות של החברה. "כמות הרווחים/הפסדים בהשקעה בכל רבעון נתון בדרך כלל חסרת משמעות ומספקת נתונים על רווח נקי (הפסדים) למניה שיכולים להטעות משקיעים שיש להם מעט ידע בכללי חשבונאות", נכתב בהצהרה מההודעה.
מניית ברקשייר ירדה בכמעט 1.6% ב-2023. ו"האורקל מאומהה" נחלץ להגן על רכישות חוזרות של מניות בברקשייר האת'ווי המכתב השנתי שלו דוחה את אלה המתנגדים לנוהג שלדעתו מועיל לכל בעלי המניות. "כשאומרים לך שכל הרכישות החוזרות מזיקות לבעלי המניות או למדינה, או מועילות במיוחד למנכ"לים, אתה מקשיב לאנאלפבית כלכלי או לדמגוג ​​בעל לשון כסף", אמר המשקיע בן ה-92 במכתב שפורסם היום.
פעילות הרכישה החוזרת האטה השנה לכ-8 מיליארד דולר כשהמשקיע המיליארדר יצא למסע רכישה עם מניות שנמכרו. ברקשייר גם השתלטה על חברת הביטוח אלגני תמורת 11.6 מיליארד דולר, העסקה הגדולה ביותר של באפט מאז 2016.
באפט מאמין שרכישות חוזרות מועילות לבעלי המניות שכן הן מספקות עלייה לערך הפנימי למניה. "המתמטיקה לא מסובכת: כשספירת המניות יורדת, העניין שלך בעסקים הרבים שלנו עולה. כל טיפה קטנה עוזרת אם רכישות חוזרות מתבצעות במחירים שצוברים ערך", אמר באפט. "יש להדגיש רווחים מרכישות חוזרות שצוברו ערך, מועילים לכל הבעלים - מכל הבחינות".
המשקיע האגדי הדגיש את אפל ואמריקן אקספרס, שתיים מהחזקות המניות הגדולות שלו שיש להן אסטרטגיות דומות. באפט אמר בעבר שהוא מעריץ של תוכנית הרכישה החוזרת של המנכ"ל טים קוק, וכיצד היא מעניקה לקונגלומרט בעלות מוגברת על כל דולר מהרווחים של יצרנית האייפון מבלי שהמשקיע יצטרך לנקוף אצבע.
מכתב בעל המניות הנקרא של באפט מתפרסם עם הדו"ח השנתי של ברקשייר ובדרך כלל נותן את הטון לפני האסיפה השנתית הגדולה של הקונגלומרט במאי באומהה, נברסקה, המכונה "וודסטוק לבעלי הון".
"אני משקיע כבר 80 שנה - יותר משליש מחייה של המדינה שלנו", אמר באפט. "עדיין לא ראיתי תקופה שבה היה הגיוני לעשות הימור ארוך טווח נגד אמריקה. ואני בספק רב אם כל קורא של המכתב הזה יחווה חוויה אחרת בעתיד".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    בורסה!
    אנצי! 02/2023/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    וול סטריט זה המקום היחיד בעולם שאליו נוסעים ברולס רויס,כי לקבל עצה ממי שהגיע לשם ברכבת התחתית-וורן באפט!
    סגור