השוק

קמטק מציגה דו"ח שיא - המשקיעים עדיין לא רגועים

חברת ציוד ייצור השבבים פרסמה את הדו"ח שלה לרבעון הרביעי ול-2022 כולה, והתגאתה בשנה שנייה ברצף של שבירת שיאים בכל המדדים. עם זאת, התחזיות שלה לרבעון הנוכחי ולשנת 2023 כנראה פחות התקבלו בקרב המשקיעים
יאיר מור | 
שבב (צילום Pok Rie / Pexels)
קמטק, החברה הישראלית המפתחת טכנולוגיות לשיפור היעילות של ייצור שבבים, הציגה אחר הצהריים את הדו"ח הכספי שלה לסיכום הרבעון האחרון של 2022 והשנה כולה.
ברבעון האחרון היא רשמה הכנסות בסך 82.2 מיליון דולר - עלייה של 11% לעומת הרבעון המקביל אשתקד; הרווח התפעולי עמד על 20.5 מיליון דולר - שולי רווח של 24.9%; הרווח הנקי הגיע ל-21.7 מיליון דולר, והרווח למניה (הנתון היחיד בכתבה זו לפי Non-GAAP) היה 50 סנט למניה. החברה יצרה במהלך הרבעון תזרים מזומנים חיובי של 19.6 מיליון דולר.
בסיכום השנתי היא הציגה הכנסות בגובה של 320.9 מיליון דולר - עלייה של 19% לעומת שנת 2021; הרווח התפעולי היה 81.5 מיליון דולר, המהווים שולי רווח של 25.4%; הרווח הנקי הגיע ל-79.9 מיליון דולר; והרווח למניה (כאמור, לפי Non-GAAP) היה 1.88 דולר למניה. החברה יצרה תזרים מזומנים חיובי של 57.8 מיליון דולר, וסגרה את השנה עם סכום של 478.7 מיליון דולר במזומנים ונכסים נזילים אחרים.
עם זאת, לרבעון הנוכחי התחזית שלה מדברת על ירידה של 6% בהכנסות לטווח של 71-74 מיליון דולר.
"אנו שמחים לדווח על שנה חמישית ברציפות של הכנסות שיא", אמר רפי עמית, מנכ"ל קמטק. "במהלך השנתיים האחרונות ההכנסות שלנו יותר מהוכפלו, והרווח התפעולי שלנו הכפיל עצמו ביותר מפי שלושה. אנו מאמינים כי מעמדנו כמובילי שוק במגזרים ספציפיים, בסיס הלקוחות הרחב והמבוזר, והיחסים האסטרטגיים וארוכי הטווח עם הלקוחות שלנו, יאפשרו לנו להציג תוצאות טובות יותר בהשוואה לתעשיית המוליכים-למחצה בכלל ול-Wafer Fabrication Equipment (WFE) בפרט, שצפוי לרדת ב-20-30%".
למרות התוצאות החיוביות ודבריו של עמית, המניה הגיבה בירידות בשתי הבורסות בהן היא נסחרת - תל אביב ונאסד"ק: כאן היא ירדה קלות, לאחר שנסחרה מעל 2% ממחיר הסגירה אתמול, וירדה לעלייה של מעט פחות מאחוז וחצי, בעוד בוול-סטריט היא צנחה ביותר מ-2%.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה