השוק

הישראלים יישארו לבד ברעידת האדמה? "דד-ליין של שבוע לחברות הביטוח"

יו"ר הוועדה לביטוח כללי בלשכת סוכני הביטוח נגד מדיניות רשות שוק ההון, חיסכון וביטוח שדורשת מבעלי ביטוח מבנה שביתם נהרס לבנות אותו מחדש בתוך שנה, אחרת יזכה לשיפוי חלקי של כ-60% בלבד התריע בוועדת הכספים: "יש בעיה בפוליסה הזאת, היא לא מושלמת עד הסוף".
מערכת ice | 
חברות ביטוח (צילום אייל גזיאל, טל שחר, פייסבוק/יורם נוה, Magma Images, ויקיפדיה)
בדיון שנערך הבוקר (שני) בוועדת הכספים בכנסת בנושא "המוכנות הכלכלית של מדינת ישראל לרעידות אדמה" התריע שי שדה, יו"ר הוועדה לביטוח כללי בלשכת סוכני הביטוח נגד מדיניות רשות שוק ההון, חיסכון וביטוח שדורשת מבעלי ביטוח מבנה שביתם נהרס לבנות אותו מחדש בתוך שנה, אחרת יזכה לשיפוי חלקי של כ-60% בלבד: "יש בעיה בפוליסה הזאת, היא לא מושלמת עד הסוף".
עוד הסביר: "גם מי שכבר עשה ביטוח חברות הביטוח מחייבות אותו לבנות מחדש את הדירה שלו תוך שנה. כולנו רואים מה קורה בעולם, אף אחד לא מתאר לעצמו שאחרי אירוע של רעידת אדמה מישהו באמת יצליח לבנות את הבית שלו תוך שנה - ואם זה לא יקרה תוך שנה הוא יהיה בחיסרון כיס די גדול. פעם שניה, יש כשל שוק וכשל ביטוחי בנושא של חיזוק מבנים, מספר חברות הביטוח שמאפשרות ביטוח לקבלנים שיעשו חיזוק מבנים נגד רעידות אדמה כמעט ולא קיים היום במדינת ישראל ואז אם כבר יש מבנה שמעוניין לעשות תמ"א 38 או חיזוק כזה או אחר כשהוא בא לבטח את עצמו הוא מוצא את עצמו בבעיה ואלה דברים שצריך לטפל בהם".

בתגובה לדבריו של שדה פנה ח"כ משה גפני, יו"ר ועדת הכספים, לנציג רשות שוק ההון בדיון: "מה שאנחנו רואים בעולם בנושא הזה של רעידות אדמה - המציאות של לשפץ את הבית בתוך שנה זה כמעט בלתי אפשרי. צריך להקל על האנשים באופן כזה של לתת להם מרווח זמן יותר גדול. אז אתה (נציג רשות שוק ההון) בעצמך אומר שבין יתר הדברים אתם דיברתם על זה, אז למה לא משנים?".  לאחר מכן, התרעם ח"כ גפני על היעדרה של הסברה מספקת מצד המדינה בנושא חשיבותו הרבה של ביטוח דירה: " אין אזרח במדינת ישראל שראה בשנים האחרונות קמפיין פרסומי של ממשלת ישראל או רשות שוק ההון בנושא הזה שבעקבות רעידות אדמה יש צורך חיוני של ביטוח דירה"
בסיכום הדיון בנושא המוכנות הכלכלית של מדינת ישראל למקרה של רעידות אדמה סיכם יו"ר הוועדה ח"כ משה גפני: "אני דורש תשובות בתוך שבוע ימים: מחברות הביטוח - האם הולכים לפרויקט פרסומי, שכל אדם ידע שכדאי לו לעשות ביטוח מבנה ודירה | ממשרד האוצר - כמה כסף יש בתקציב המדינה לנושא של רעידת אדמה, ואיפה הכסף הזה נמצא.|  ממשרד הפנים - למה אין ביטוח ברשויות המקומיות, האם זה כי משרד הפנים אינו משפה את הרשויות | ממשרד הבריאות - תוכנית של הארגונים שלדברי 'איחוד הצלה' לא נמצאים בתקצוב, כמה תקצוב יש להם ולמה הם לא בתרגולת והמערך של משרד הבריאות. לצערי הרב מדינת ישראל לא ערוכה לרעידת אדמה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה