השוק

ספוטיפיי הפתיעה את עצמה: הדו"ח היה שונה מאוד מהציפיות

שירות הסטרימינג השוודי הציג דו"ח שאמנם פספס בהכנסות וברווחים, אך הכה את כל יתר התחזיות בהבדלים משמעותיים וצופה כי בקרוב היא תחצה את הרף ההיסטורי של חצי מיליארד משתמשים. החברה גם הודיעה כי מחיר השירות עומד לזנק בקרוב. המניה, שירדה אתמול לקראת הצגת הדו"ח, זינקה בחדות 
יאיר מור | 
ספוטיפיי (צילום unsplash)
האם ספוטיפיי תשיר כל הדרך אל הבנק? החברה הציגה אחר הצהריים את הדו"ח שלה לרבעון האחרון של 2022, ולמרות כמה פספוסים קטנים, רוב הנתונים היו כל כך טובים שהמניה, שירדה ביום המסחר של אתמול (שני) בנאסד"ק בשניים ורבע אחוזים, זינקה ב-7% במסחר המוקדם - אם כי היא עדיין נמוכה בכמעט שני שליש לעומת שוויה בשיא שלה, לפני מעט פחות משנתיים (פברואר 2021). 
הפספוסים הקלים נרשמו בשורות ההכנסות, בהן היא הגיעה ל-3.17 מיליארד אירו לעומת ציפיות ל-3.18 מיליארד אירו; הפסד למניה של 1.40 אירו לעומת צפי ל-1.30 אירו; ותזרים מזומנים שלילי בגובה 73 מיליון אירו, לעומת תזרים חיובי של 35 מיליון ברבעון השלישי וציפיות לתזרים שלילי של 69 מיליון אירו ברבעון האחרון. 
אך כל זה, כאמור, התגמד לעומת החדשות הטובות: מספר המשתמשים בשירות עלה בהרבה על הציפיות, כאשר המשתמשים המשלמים עלו ב-10 מיליון ל-205 מיליון פעילים בחודש, והמשתמשים במסלול החינמי הנתמך על ידי פרסומות עלו ב-22 מיליון ל-295 מיליון פעילים בחודש. סה"כ הגיע מספר המשתמשים החודשיים ל-489 מיליון, לעומת צפי ל-478 מיליון, וברבעון הנוכחי צופה החברה להפוך לשירות הסטרימינג הראשון בעולם שיחצה את רף חצי מיליארד המשתמשים הפעילים. 
גם בסעיף שולי הרווח הצליחה ספוטיפיי להתעלות על התחזיות, עם שיעור של 25.3% לעומת ציפיות ל-24.5%. ברבעון הנוכחי היא צופה ירידה קלה ל-24.9%, אך בעתיד הלא רחוק היא צופה טווח רווחיות של 30%-35%. 
בדרך לשם, הבהיר דניאל אק, מייסד ומנכ"ל החברה, כי החברה תעלה השנה את מחיר השירות: "זה אחד הדברים שאני רוצה לעשות, וזו שיחה שנקיים עם הלייבלים השותפים שלנו לאור ההתפתחויות האחרונות", הוא אמר בשיחת המשקיעים לאחר הצגת הדו"ח. "יש לי תחושה טובה בקשר לשנה הקרובה ומשמעותה על תמחור השירותים שלנו". 
את ההפסדים קישרה החברה עם העלויות הגבוהות של כמות העובדים האדירה שצברה בשנה שעברה ועלויות הפרסום הגואות לאור המצב בשוק. כעת, לאחר גל הפיטורים של כ-600 עובדים שעליו הודיעה בשבוע שעבר, היא צופה עליות בכל המדדים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה