השוק

שופרסל במהלך מטורף: זו רשת הסופרמרקטים הענקית שתביא לישראל

שופרסל ועמית זאב חתמו על מזכר הבנות להקמת רשת SPAR בישראל בהשקעה של עשרות מיליוני שקלים, זאב ישמש כמנכ"ל החברה המשותפת
כפיר אדר |  4
שופרסל והרשות לניירות ערך (צילום freepik, vecteezy)
רשת הענק שופרסל תצטרף כבעלת מניות לתאגיד בשליטת עמית זאב, אשר יתקשר עם SPAR בהסכם רישיון, שיכלול בין היתר את הזכות להקים חנויות SPAR בישראל וכן את הזכות לייבא ולשווק מוצרים תחת המותג הפרטי SPAR
על פי מזכר ההבנות – הכוונה היא לפתוח בישראל לפחות 10 סניפים בשלוש השנים הקרובות וימכרו מוצרי SPAR  בבלעדיות בחנויות שופרסל בפורמטים השונים בנוסף למכירתם ברשת SPAR החדשה העצמאית. עמית זאב ישמש כמנכ"ל החברה המשותפת, ההסכם כפוף לאישור SPAR העולמית ואישור רשות התחרות.

אורי וטרמן מנכ"ל קבוצת שופרסל מסר: "שופרסל בוחנת ומקדמת מספר מנועי צמיחה, אשר אחד מהם הוא שיתוף פעולה עם רשת בינלאומית. מוצרי SPAR העולמית ישווקו במחירים הוגנים ונמוכים משמעותית מהנהוג בישראל ובכך יתרמו להוזלת יוקר המחייה בישראל".
על פי מזכר ההבנות, הקבוצה מתעתדת להקים חברה משותפת עם עמית זאב, המייצג את הרשת הבינלאומית SPAR שבסיסה בהולנד, וישמש כמנכ"ל החברה. לחברה המשותפת תהיה הזכות לייבא למעלה מ-10,000 מוצרי המותג SPAR  המשווקים ב-48 מדינות ברחבי העולם, לפתח מגוון מוצרי מותג פרטי מקומי תחת SPAR העומדים בסטנדרטים של המותג ותהיה לה הזכות לסחור במוצרים שפיתחה עם שאר שותפי SPAR בעולם. כל זאת, בנוסף למותג הפרטי של שופרסל שמונה כ-5,900 מוצרים. מכירות המותג הפרטי של שופרסל מהווה כ-26.7% מסך מכירות קמעונאות המזון (נכון לרבעון השלישי של שנת 2022).
עמית זאב מסר: "בחודשים האחרונים עסקתי בגיבוש הרכב השותפים אשר יחד יקימו את רשת SPAR בישראל. ניהלתי מו"מ עם מספר רשתות קמעונאיות בישראל ושופרסל היא הגדולה והמקצועית ביותר ואני שמח וגאה בשותפות. אני סמוך ובטוח שיחד נוכל להביא לשינוי אמיתי, לתת ללקוח חווית קניה חדשה הכוללת את איכות המוצרים והשירות שכולנו מכירים מאירופה לצד מחירים שמפתיעים כל ישראלי בביקורו בסופרמרקט ברחבי היבשת.
SPAR היא רשת קמעונאות בינלאומית שמקורה בהולנד הפועלת ב-48 מדינות ברחבי העולם. השקת הרשת בישראל תוקם תחת הסכם זיכיון והסכם ההבנות עם שופרסל תאפשר לה לפתוח בארץ סניפים ולרכוש אלפי מוצרים של המותג הפרטי SPAR.
הרשת פועלת במודל של שותפים מקומיים, ב-13,623 חנויות ברחבי העולם המשרתות 14.5 מיליון לקוחות מדי יום, עם מחזור מכירות שנתי ב-2021 שעמד על כ- 41.2 מיליארד אירו. קצב הצמיחה השנתי שלה עומד בממוצע של כ-5.1% ועל פי התחזיות של SPAR העולמית, הרשת צפויה להגיע למחזור מכירות של 50 מיליארד אירו בשנת 2025.
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    כל הכבוד שהרשת הזו תכנס לארץ מוצרים פצצות (ל"ת)
    חגית רונאל 12/2022/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 3.
    סתם אחד שתוהה לעצמו
    אשר 12/2022/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מה שופרסל תתחרה בעצמה או אולי תתחרה ברמי לוי טוב סיימתי לתהות התשובה ברורה
    סגור
  • 2.
    הנה צומת דרכים וסטימצקי של הסופרמרטקים
    לא יאומן 12/2022/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בעלות צולבת ושליטה בשוק, הרשות לתחרות והגבלים עסקיים צריכה לפסול את שופרסל לאלתר
    סגור
  • 1.
    d
    d 12/2022/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    https://il-trek.blogspot.com/
    סגור