השוק

אילון מאסק בצרות: "המניה רק תרד מפה והלאה"

מניית יצרנית המכוניות החשמליות צנחה בשבוע האחרון יותר מפי חמישה מהממוצע של החברות הגדולות בוול-סטריט, ושווי החברה ירד לשפל של שנתיים. אנליסטים מזהירים: זו רק ההתחלה, וההתמקדות של מאסק בטוויטר תזיק עוד יותר
יאיר מור |  4
אילון מאסק (צילום vecteezy, יוטיוב/ Insider News)
מניית טסלה צנחה בשבוע המסחר האחרון בוול-סטריט בלא פחות מ-16% - יותר מפי חמישה מהממוצע של מדד S&P 500, שספג בשבוע הזה ירידה של כ-3%, והירידה השבועית הגדולה ביותר שלה מאז תחילת הקורונה. מתחילת השנה צנחה המניה ב-43%, וכעת שווי השוק של יצרנית המכוניות החשמליות נמצא, לראשונה זה יותר משנתיים, מתחת לחצי טריליון דולר.
אבל עבור אילון מאסק, מנכ"ל החברה (או, ליתר דיוק, ה-Technoking שלה, כפי שהוא מוגדר מאז נכפה עליו על ידי הרשויות בארה"ב לוותר על תואר המנכ"ל בשל דרישות חוקיות), אלו לא החדשות הגרועות ביותר: שורה של כלכלנים ואנליסטים מבצעים בימים האחרונים הערכות מחודשות של מניית החברה, והיא מאוד לא מחמיאה.
"המניה הולכת רק למטה מכאן והלאה", אומרת קת'רין פאדיס, מנהלת תיקי השקעות בכירה בחברת ניהול ההשקעת פרנווד. "אילון מאסק הזיק למוניטין שלו עם העסק הזה של טוויטר וכל החדשות השליליות שזורמות (בעקבותיו)". היא הוסיפה כי "כשיש לכם מניית צמיחה בקצב גבוה שמסתמכת על תחזיות של שנים קדימה, אמון חשוב ביותר – וברגע שהאמון נשבר המניה עשויה להתרסק מהתפוגגות התמיכה".
במהלך השבוע הזהיר אנליסט מורגן סטנלי אדם ג'ונאס מכך שהביקוש לרכבים חשמליים יורד בדרמטיות בעקבות המשבר הכלכלי, מה שגורם ל"צווחת בלמים". הוא הנמיך את הציפיות לשיעור המכוניות החשמליות בארה"ב עד סוף העשור. גם מארק דילייני מגולדמן זאקס ואיוונה דלבסקה מ-Spear Invest אמרו שהביקוש לרכבים חשמליים יורד, וצפוי להשפיע לרעה על טסלה. החברות גולדמן זאקס ו-RBC הקנדית גם הורידו לאחרונה את תחזיות המחיר למניית טסלה.
בלומברג ציינו כי גם כעת, כאשר שוויה של טסלה עומד על 474 מיליארד דולר "בלבד", כשנה לאחר שעמד על יותר מטריליון דולר, מדובר בשווי יוצא דופן לתחום הרכב. זאת מאחר שהוא גבוה פי 36 מרווחי החברה. זאת בניגוד לממוצע הערכות שווי של פי 22 מהרווחים ב-100 חברות מדד נאסד"ק, ומכפלות חד-ספרתיות בענקיות הרכב ג'נרל מוטורס, פורד והונדה. טויוטה, שגם היא חריגה בשוק הרכב, מציגה הערכת שווי במכפלה של כ-15 מרווחיה.
כפי שפרסמנו בסוף השבוע, ביצועיה של טסלה והמיקוד של מאסק בטוויטר בשבועות האחרונים מרגיזים את משקיעי יצרנית הרכב החשמלי. המשקיע המרכזי ליאו קוגואן אף קרא להדיח את מאסק מהנהלת החברה. מאסק עצמו מכר בשבוע החולף מניות טסלה בסך 3.6 מיליארד דולר, כדי לממן את רכישת טוויטר.
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    הביצועים של טסלה בשיא...והתקשורת בנקודה הנמוכה ביותר
    רונן 12/2022/20
    הגב לתגובה זו
    1 0
    1. טסלה הגדילה את הרווחים של ב 950% בשנתיים האחרונות. ומה קרה למניה. ירדה ב 50%. 2. מודל Y יהיה הרכב עם המחזור הגבוה בעולם לכל סוג של רכב ב 2022, למרות שהוא יקר פי שתיים מהרכבים שבדרך כלל נמצאים במקום הזה. בנובמבר מודל Y היה הדגם הכי נמכר בגרמניה צרפת בריטניה אוסטרליה..רשימה חלקית. המפעל בסין הוציא לראשונה בנובמבר יותר מ 100 אלף רכבים מפס היצור...והפך למפעל הגדול בעולם לייצור רכבים. המפעלים בטקסט ובברלין הגיעו החודש לייצור של 3000 רכבים בשבוע עם 2 משמרות. קצב של 150000 רכבים בשנה. משמרת שלישית התחילה השבוע בברלין. טסלה בשנת 2022 הכפילה את הרווח מרכב ממוצע שנמכר מכ 5000$ לכ 10000$. טיוטה עם פחות מ 1500$ ומרצדס שבמקום השני עם כ 5000$ רווח לרכב. וזאת כאשר אף חברת רכב חשמלי מלבד טסלה ו BYD ( כ$ 500 ) מרוויחות כסף כל השאר מפסידות כסף ורובם הרבה כסף!. 4. מכירת מערכות אגירת אנרגיה בשיא כאשר כל 2023 מכורה מראש וקצב הגידול מרבעון ראשון של 2021 ועד רבעון אחרון של 2023 הוא של פי 10!!!! 5. האנליסטים צופים חודש שיא לטסלה עם 420 אלף רכבים שנמסרו ללקוחות לעומת השיא מהרבעון הקודם שהוא 343 אלף רכבים.
    סגור
  • 3.
    הלוואי הלוואי הלוואי (ל"ת)
    יובל 12/2022/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    מתי תצא כותרת חיובית על טסלה?
    אברום 12/2022/20
    הגב לתגובה זו
    2 0
    מה השנאה הזאת?אני יודע ,השאלה האם אחרים מבינים?
    סגור
  • 1.
    שמאל ודמוקרטיה שני עולמות נפרדיm (ל"ת)
    אובמה משיח השמאל 12/2022/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור