השוק

אנרגיה מתחדשת כחול לבן: פריים אנרג'י בעסקת ענק

החברה מדווחת היום על חתימת מזכר הבנות עם משקיע לשיתוף פעולה בהקמת 8 מתקנים פוטו-וולטאיים בדו-שימוש בהיקף של כ-98 מגה וואט
מערכת ice | 
אנרגיה מתחדשת (צילום pixbay pexels edit ice)
חברת האנרגיה המתחדשת פריים אנרג'י, הפועלת בתחום האנרגיות המתחדשות בישראל ועוסקת בייזום, פיתוח, הקמה הפעלה ותחזוקה של מערכות לייצור חשמל ממקורות אנרגיה סולארית בטכנולוגיה פוטו-וולטאית, מדווחת היום (חמישי) על חתימת מזכר הבנות עם משקיע לשיתוף פעולה בהקמת 8 מתקנים פוטו-וולטאיים בדו-שימוש בהיקף של כ-98 מגה וואט (DC).
מזכר ההבנות נחתם על רקע זכייתה של פריים אנרג'י בהליך תחרותי דו-שימוש מספר 1, בהספק של כ-712 מגה וואט (DC). המשקיע ישלם לחברה סך של 2,700 ש"ח לקילוואט מותקן (DC) ("התקרה") בקיזוז עלות ההקמה בפועל בגין חלקו בתאגיד הפרויקטים כדמי ייזום וניהול ההקמה. תשלום זה יתבצע בשני שלבים:
1) בשלב הראשון המשקיע יזרים את מלוא ההון העצמי הנדרש להקמת המתקנים (עד 20% מעלות ההקמה) באמצעות הלוואות בעלים, לרבות בגין חלקה של החברה.
2) בשלב השני, לאחר ההפעלה המסחרית, ישלם המשקיע לחברה את יתרת התשלום. החל ממועד ההפעלה המסחרית של הפרויקט הרלבנטי הלוואות הבעלים יתחלקו בין הצדדים באופן שווה. בנוסף, התחייב המשקיע להעמיד ערבות הקמה לרשות החשמל בגין חלקו של המשקיע (50%) בפרויקטים.
פריים אנרג'י, מצידה, תקבל אחריות לניהול הקמת הפרויקטים, לרבות רכש ציוד והתקשרויות עם קבלני ההקמה, ותתחייב כלפי המשקיע לתקרת עלות הקמה של הפרויקטים.
עוד מעדכנת החברה כי נכון למועד זה, התקבלו תשובות מחלק חיוביות וחיוביות חלקיות מחברת החשמל המאפשרות לה להקים 20 מתקני דו-שימוש בהיקף של כ-212 מגה-וואט (DC). החברה הגישה בקשות חיבור בהיקף שמהווה את מלוא המכסה בה זכתה, וצפויה לקבל תשובות נוספות במהלך התקופה הקרובה.
יו"ר פריים אנרג'י ובעל השליטה ירון קיקוז ציין כי "זוהי עסקה משמעותית עבורנו שכן היא ממחישה את שווי צבר הפרויקטים של החברה. כמו כן, אנחנו יכולים להתחיל בהליך ייזום ללא צורך בהשקעת ההון מצידנו. זוהי גם הבעת אמון רב מצד המשקיע ליכולות ולמקצועיות החברה. מתחילת השנה נרשמו ירידות מחירים בציוד וחומרי הגלם, כמו גם בעלויות ההובלה הימית, עובדה המאפשרת לנו להוציא אל הפועל את התכנית האסטרטגית שלנו בעלויות נמוכות יותר שיקבלו ביטוי בפרמיית דמי הייזום שישולמו לפריים על ידי המשקיע. הנהלת החברה ממשיכה לבחון דרכים נוספות לגיוס הון או חוב, כמו גם שיתופי פעולה נוספים על מנת להקים את כל הפרויקטים בהם זכינו. נמשיך לעשות הכל על מנת להשיא ערך לכלל משקיעי החברה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה