השוק

החברה שהחליטה לקצץ – בלי לפטר אף עובד

בזמן שהעולם נשטף בגל עצום של פיטורי עובדים, היום מגיע דיווח על חברת ענק שחששה ממצוקה כספית, והחליטה לקצץ דווקא את משכורות העובדים המשתכרים סכומים גבוהים יחסית

יאיר מור | 
משכורות (צילום freepik)
ענקית המסחר הסינית JD הכריזה על גל קיצוצים – אבל לא קיצוצים בכוח האדם, בניגוד ליתר החברות שהודיעו על קיצוצים בשנה האחרונה, אלא קיצוצים במשכורות – ודווקא באלו של העובדים הבכירים, כך מדווחת סוכנות הידיעות רויטרס.
מייסד ויו"ר החברה, ריצ'ארד ליו, שלח היום (שלישי) מייל ליותר מחצי מיליון עובדיו, בו הודיע על המהלך. לדבריו, החברה החליטה לקצץ את משכורותיהם של יותר מ-2,000 מנהלים בכירים בשיעורים של 10%-20% החל מהשנה הבאה. הסיבה אינה הפסדים שבהם נמצאת הקבוצה בעקבות המשבר הכלכלי, אלא מדיניות חדשה של הנשיא, שי ג'ינפינג.
בשנה שעברה הכריז שי על "שגשוג הדדי", מדיניות חדשה לצמצום פערי השכר בחברות במדינה. כחלק מיישום המדיניות, מחויבת JD לשלם יותר לעובדיה הזוטרים ולהקים קרן סיוע לעובדי החברה לצורך רכישת בתים. בקרן הזו תשקיע החברה 10 מיליארד יואן, שהם כ-.14 מיליארד דולר, וליו הבטיח להשקיע 100 מיליון יואן (כלומר כ-140 מיליון דולר) נוספים בקרן לסיוע לילדי עובדים במקרה שהוריהם נפצעים או גרוע מכך.
אך כדי לממן את המשכורות וקרן המענקים, לדברי ליו, נאלצת החברה לצמצם את המשכורות לעובדים המרוויחים יותר מכיוון שאחרת תיכנס החברה למשבר כספי. "אני מתנצל בפני כולכם. אם הביצועים של JD ישובו לרמת צמיחה גבוהה בשנתיים הקרובות – הקבוצה תחזיר את התגמול לכולם", הוא הבטיח.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה