השוק

טוויסט ענק בדיסני: הקאמבק האדיר והבעיטה הכואבת

חודשים בודדים לאחר שהאריכה את כהונתו של המנכ"ל, הדיחה אותו דיסני במה שנראה כמו פניית פרסה פתאומית במיוחד, והחזירה לתפקיד את קודמו
יאיר מור | 
מנכ"ל חברת וולט דיסני בוב איגר (צילום Angela George from wikipedia ,pexels)
ענקית הבידור הוותיקה דיסני ביצעה אמש (ראשון) את הגרסה הרגועה של תעשיית המדיה לפוטש אלים במיוחד, כאשר הודיעה בהפתעה גמורה על החלפת המנכ"ל שלה, תוך רמזים עבים לחוסר שביעות רצון מהמנכ"ל הקודם.
לפי הודעת החברה, הדירקטוריון שלה ביקש מבוב אייגר, שניהל אותה עד תחילת מגיפת הקורונה, לשוב לתפקידו, ולהחליף את בוב צ'אפק, שניהל אותה בכמעט שלוש השנים האחרונות. סוזן ארנולד, יו"ר הדירקטוריון, הצהירה כי "אנו מודים לבוב צ'אפק על שירותו עבור דיסני לאורך הקריירה הארוכה שלו, כולל ניווט החברה דרך האתגרים חסרי התקדים של המגיפה. הדירקטוריון הסיק שביציאה של דיסני לתקופה מורכבת באופן גובר של שינוי בתעשייה, בוב אייגר ממוצב באופן ייחודי להנהיג את החברה בתקופה המכריעה הזו".
ההודעה הזו משולה לבעיטה חזקה מאוד בישבנו של צ'אפק, שרק לפני 5 חודשים הוחתם על ידי הדירקטוריון על חוזה להארכת תפקידו כמנכ"ל דיסני בשלוש שנים נוספות. הדבר מצטרף לרמז הדק על כך שהקריירה שלו בחברה נגמרה ומעלה תהיות לגבי המהלך שהוביל להדחה.
כהונתו הקצרה של צ'אפק היתה סוערת וקשה: צ'אפק, שהגיע מניהול חטיבת הפארקים של החברה, מצא את עצמו נאלץ להקפיא כמעט לחלוטין את פעילות החטיבה שהוא מכיר כל כך טוב. הוא הסתבך לא פעם במה שהצטייר בעירי החברה כחוסר יכולת להגיב לאירועים – פעם אחת בסכסוך מול סקארלט גו'הנסון, שתבעה את החברה על החלטתה, בהובלת אייגר, להוציא את הסרט "האלמנה השחורה" לדיסני+ במקביל לבתי הקולנוע, מה שהוריד לטענתה את הסכומים שהיא הרוויחה מהסרט; ופעם שנייה בסכסוך מול מושל פלורידה, רון דה-סנטיס, בנוגע לחוק שהעביר ואוסר תכני חינוך מיני בגיל הגן ובית הספר היסודי, ועובדי דיסני ניהלו נגדו מסע צלב וקראו לו חוק "Don't Say Gay" ("אל תגיד הומו"). הדובדבן שעל הקצפת היה החלטתו של צ'אפק ללכת בכל הכוח על הגדלת שירותי הסטרימינג, שהביאה לכך שהם נהנים מזינוקים במספר המנויים אך מפסידים יותר ממיליארד דולר כל רבעון.
אייגר כיהן כמנכ"ל דיסני 15 שנה, לאחר שבמשך עשור ניהל את ABC לאחר שדיסני רכשה אותה ב-1995 (לפני כן הוא עבד בערוץ הטלוויזיה 21 שנים). הוא הוביל את הרכישות האסטרטגיות ביותר בהיסטוריה של דיסני – פיקסאר ב-2006 תמורת 7.4 מיליארד דולר, מארוול ב-2009 תמורת 4 מיליארד דולר ולוקאספילם (בעלת המותג "מלחמת הכוכבים") ב-2012 תמורת 4 מיליארד דולר נוספים. ב-2019, רגע לפני שפרש מתפקידו, הוביל את רכישת פוקס המאה ה-20 תמורת 71.3 מיליארד דולר. באותה שנה חצתה דיסני לראשונה את רף 10 מיליארד הדולרים במכירת כרטיסים בבתי קולנוע.
אייגר, שפרש לפני כשלוש שנים, המשיך לכהן כיו"ר ניהולי עד לפני כשנה וכעת חוזר לתפקיד המנכ"ל, כתב במייל לעובדים שהוא חוזר "בתחושת הכרת תודה וענווה אדירה – ואני חייב לציין, קצת תדהמה". בהודעה נאמר כי יש לו "מנדט מהדירקטוריון לקבוע את הכיוון האסטרטגי לצמיחה מחודשת ולעבוד בצמוד עם הדירקטוריון בהכשרת יורש שינהיג את החברה בסיום כהונתו", המתוכננת לעוד שנתיים בלבד. "אני אופטימי באופן קיצוני לגבי עתיד החברה הנפלאה הזו ונרגש מבקשת הדירקטוריון לשוב (לתפקידי) כמנכ"ל שלה", הצהיר אייגר. "דיסני והמותגים והשמות שלה, שאין שום דבר דומה להם, תופסים מקום מיוחד בליבם של כל כך הרבה אנשים ברחבי העולם – ובמיוחד בלב העובדים שלנו, שמסירותם לחברה הזו ולמשימה שלה משמשת השראה. לכבוד הוא לי להתבקש להוביל שוב את הצוות הנפלא הזה, עם מטרה ברורה הממוקדת בהצטיינות יצירתית על מנת לשמש השראה לדורות באמצעות סיפורים אמיצים וחסרי תחרות".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה