השוק

מניית טסלה נופלת בעקבות "חרם השבבים"

המניה ירדה ב-3.4% במהלך יום חמישי ונסגרה על 277.16 דולר. ככל הנראה מדובר בתגובה של השוק להודעת ממשלת ארה"ב על כך שתגביל מכירה של שבבים חכמים לשוק הסיני - שבבים בהן עשתה טסלה שימוש עד לא מזמן
מערכת ice | 
טסלה (צילום vecteezy, יוטיוב/ tesla)
ביום רביעי דווח כי ממשלת ארה"ב הורתה לשתי יצרניות השבבים Nvidia ו -AMD להפסיק למכור לשוק הסיני והרוסי חלק מהמוצרים שלהן -  בדגש על שבבים מתקדמים היכולים לשמש לצרכי פיתוח בינה מלאכותית. על אף שמאז התהפכה ההחלטה - השווקים מגיבים לחוסר הוודאות בנוגע להמשך המסחר עם הכלכלה השנייה בגודלה בעולם. 
בתוך כך איבדה מנייתה של אנבידיה 7.7% מערכה ביום חמישי (היום בו התהפכה ההחלטה) אך לא רק חברות השבבים הושפעו. כך גם חברת טסלה שבבעלות האיש העשיר בעולם ספגה ריקושטים - ביום שלאחר ההחלטה איבדה נפלה המניה ב-3.4% עד שהמצב החל להשתפר והיא נסגרה על 277.16 דולר. אף מאז, המניה ממשיכה ליפול וכרגע נסחרת ב-270.21 דולר. כל זאת למרות שבדגמי טסלה החדשים לא נעשה שימוש בשבבים של אנבידיה ובשנים האחרונות התרחקה החברה מספקית השבבים הגדולה.
אנבידיה אמרה ביום רביעי בהגשת ה-SEC כי ממשלת ארה"ב מגבילה את מכירת שבבי  ה-A100 וה-H100, לסין ולרוסיה. מדובר בשבבים בעלי ביצועים גבוהים שנעשה בהם שימוש בטכנולוגיית בינה מלאכותית. ממשלת ארה"ב הודיעה לחברות כי ישנו סיכון שבאותם השבבים ייעשה שימוש צבאי בסין.
 
המכירות של שני השבבים עדיין מוגבלות בשווקים אלה, אם כי היא עדיין יכולה לפתח את ה-H100 בסין. ביום חמישי הודיע החברה שממשלת ארה"ב תאפשר לה להמשיך ולפתח את שבב הבינה המלאכותית שלה H100 בסין. זה ניצחון לחברה לאחר שהזהירה ביום רביעי שהגבלות יצוא חדשות עלולות להפריע לפעילותה במדינה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה