השוק

המניה שהייתה אמורה לטהר את האוויר מקורונה קורסת ב-40%

מניית אורה סמארט אייר שהייתה ההבטחה הגדולה רק בשנה שעברה קורסה ביותר מ-40%; החברה פרסמה דוחות כספיים שמייצגים סכסוכים עם המפיצים ברחבי העולם; המכירות נחתכו בחצי וההפסדים הוכפלו
ניצן כהן |  2
משבר במשק (צילום shutterstock)
אורה סמארט אייר הייתה עד לפני שנה אחת ההבטחות הגדולות בבורסה. החברה פיתחה מכשירים לטיהור אוויר שהדגימו לטענתה תוצאות לא רעות בכלל בשורה של ניסויים שאף היו אמורים לטהר את האוויר בחללים סגורים מנגיף הקורונה. מובן שכשהעולם היה מוכה בנגיף הקורונה ולא הייתה ממשלה שלא חיפשה דרכים להחזיר את הציבור לעבודה/ לימודים וכן הלאה ושם חיכתה להם אורה סמארט אייר עם הפתרון האולטימטיבי - לפחות לטענתה.
אורה סמארט אייר חתמה על שורה של הסכמים עם מפיצים ברחבי העולם ונראה היה שהנה נולד לנו "חד קרן" בבורסה בתל אביב. אבל אז, או אז, הגיעו דוחות המחצית הראשנה של 2022 והתמונה שמתגלה לנו, איך נגיד את זה בזהירות המתבקשת(?!) רחוקה מלהיות ורודה.

נעבור למספרים: אורה סמארט אייר סיימ את המחצית הראשונה של השנה עם הכנסות של 3.3 מיליון דולר לעומת הכנסות של 6.4 מיליון דולר במחצית הראשונה של 2021. החברה אומרת שהירידה החדה בהכנסות נובעת מהעובדה שהמפיצים שלה לא משכו מלאים ממנה כי הם בעצמם "נתקעו" עם מלאים שלקחו בעבר ולא נמכור.
הוצאות השיווק והמכירה של החברה זינקו ל-2 מיליון דולר לעומת מיליון דולר במחצית הראשונה של 2021. החברה אומרת שהעלייה בהוצאות המכירה נובעת (איך לא) מהעלאות שכר, עלויות שקפצו בגלל השתתפות בתערוכות ולעלייה בהוצאות הפרסום אצל הלקוחות הפוטנציאלים שלה.
והנה הסעיף שדואג ל"חבר'ה". הוצאות ההנהלה והכלליות של אורה סמארט אייר זינקו במחצית הראשונה של השנה ל-2.2 מיליון דולר לעומת פחות ממיליון דולר במחצית הראשונה של 2021 וזה, לפחות לטענת החברה, כי מצבת כוח האדם בהנהלה גדלה, השכר עלה והתיגמול במניות של יו"ר הדירקטוריון ודירקטור נוסף היכו בה. ההוצאות גדלו בין היתר כי החבר'ה קנו לעצמם ביטוחים, ורק הם יודעים למה (לנו יש את היכולת להעריך).
ההפסד התפעולי של אורה זינק במחצית הראשונה של השנה לכמעט 4 מיליון דולר לעומת הפסד תפעולי של כ-1.5 מיליון דולר במחצית הראשונה של 2021 וכאן אומרת החברה כי ההפסדים התפעוליים זינקו בגלל הגידול במצבת כוח האדם, השכר העולה ואופס: המכירות היורדות.
לא נתעכב יותר מידי על ביטול ההסכמים החד צדדי של המפיצים עם החברה שגרמו לה לא לעמוד בהסכמים מול היצרנים שלה וכל התענוג שנלווה לזה. נתעכב רגע על קופת המזומנים של החברה. במחצית הראשונה של השנה "שרפה" החברה 4 מיליון דולר שאותם לקחה מאחד הבנקים (החברה עם תזרים מזומנים שלילי מפעילות שוטפת). בנק מזרחי העמיד לטובת החברה (בנוסף לאשראי מהבנק הקודם) עוד 6 מיליון דולר (2 מיליון דולר נגד חשבוניות ללקוחות) והיתר בהלוואה לזמן ארוך.
קופת המזומנים של החברה עומדת נכון לתום המחצית הראשונה של השנה על 2.5 מיליון דולר וזאת לאחר שבסוף השנה שעברה הסתכמה מצבת המזומנים שלה ביותר -8.3 מיליון דולר.
בתגובה לדוחות החברה המשקיעים בורחים מהמניה והיא צוללת בבורסה בכ-40%
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    ככה זה שאתה מוכר אויר אתה מתרסק
    שאוי 08/2022/29
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אין קורונה לא הצליחו לבודד את הנגיף לכן אין מה לסנן אותו הכל חרטא הדבר היחיד שניתן לסנן זה אבק
    סגור
  • 1.
    האבטחה ???? (ל"ת)
    אסף 08/2022/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור