השוק

אפל בצעד מדאיג: פיטרה עשרות ציידי כישרונות

ענקית הטכנולוגיה הודיעה בשבוע האחרון לעשרות עובדים שאחראים על מערך הגיוס שלה כי עבודתם עבורה מסתיימת. מה זה אומר לגבי הסניף שהיא הודיעה שתקים בירושלים?

יאיר מור | 
סניף אפל בתאילנד (צילום vecteezy)
אפל פיטרה בשבוע האחרון 100 עובדים שתפקידם לגייס לשורותיה עובדים אחרים, כך מדווחת היום סוכנות הידיעות הכלכלית בלומברג.
לפי גורמים בעלי ידע על המהלך, 100 המגייסים אינם עובדים במשרה מלאה באפל, אלא מעין "ציידי כשרונות" בתחום ההייטק, שהועסקו כקבלנים על ידי אפל כדי לחפש עבורה עובדים איכותיים לפרויקטים השונים שעליהם היא עובדת. מדובר בתמרור אזהרה לתעשייה כולה, שכן פיטורי רכזי הגיוס משמעותם שאין לחברה כוונה להעסיק בקרוב עובדים חדשים כמעט בכלל – ואם חברת הטכנולוגיה הגדולה בעולם, שרק לפני שבועיים הציגה עוד דו"ח שובר שיאים, עוצרת את גיוסי העובדים, חברות קטנות יותר כנראה לא יוכלו להסתפק בכך וגל הפיטורים של החודשים האחרונים יימשך ויתרחב.
פרט נוסף שנמסר הוא שהפיטורים הללו אירעו בעיקר בסניפי אפל בקליפורניה (כלומר המטה הראשי בקופרטינו), טקסס וסינגפור. ככל הנראה, בישראל ממשיכה החברה לחפש עובדים עבור מרכז המחקר והפיתוח (מו"פ) החדש שהיא מתכוונת להקים בקרוב בבירה.
כפי שדיווחנו לפני כשלושה שבועות, החברה פתחה בהליך גיוס של מאות עובדים לסניף חדש בירושלים, שיצטרף לחטיבת השבבים שלה, שמנוהלת על ידי הישראלי ג'וני סרוג'י. אלעד ורטהיימר, "צייד הכישרונות" של אפל בארץ, פרסם רק בסוף השבוע האחרון פוסט נוסף בסדרת הפוסטים שלו לחיפוש עובדים למרכז של החברה בירושלים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה