השוק

היקף המכירות של צמח המרמן ברבעון השני הוכפל

ברבעון השני לשנת 2022 הציגה צמח המרמן עלייה בכל הפרמטרים הכספיים של החברה. החברה מכרה 117 יחידות דיור בהיקף כספי של כ-451 מיליון שקל, לעומת 86 יח"ד ברבעון המקביל אשתקד, בהיקף כספי של כ-204 מיליון שקל
מערכת ice | 
חיים פייגלין מנכל צמח המרמן (צילום ינאי אלפסי)
הרווח הנקי של חברת צמח המרמן ברבעון השני גדל בלמעלה מפי 2 והסתכם בכ-31 מיליון שקל לעומת כ-13 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. העלייה בתקופת הדוח והרבעון נובעת בעיקר מקביעת שווי הוגן לראשונה עם השלמת ההקמה והאכלוס בפרויקט להשכרה בכרמיאל. בחודש אוגוסט התקשרה החברה יחד עם שותפה (50%) בהסכם לרכישת זכויות של מגרש בכרמיאל בשטח של כ- 23 דונם בייעוד ל-300 יחידות דיור מוגן בתמורה לסך של29.5  מיליון שקל בתוספת מע"מ, בכוונת החברה ושותפתה להגיש תב"ע חדשה שתכלול בנוסף לדיור המוגן, יחידות דיור למכירה בשוק חופשי ונכסים מניבים להשכרה הכוללים בין היתר עירוב שימושים.
שיעור הרווח הגולמי עמד על כ-25% לעומת כ-23% אשתקד. העלייה בשיעור הרווח הגולמי נובעת בעיקר משינוי בתמהיל הדירות ושטחי המסחר שנמכרו בתקופת הדוח לעומת התקופה המקבילה אשתקד. 
יתרת המזומנים ושווי מזומנים הסתכמו בכ-208 מיליון שקל, לעומת כ-190 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, גידול של כ-9%. נרשם גידול של כ-10% בהיקף המאזן שהסתכם בכ-1.66 מיליארד שקל ליום 30 יוני 2022, לעומת כ-1.51 מיליון שקל במקביל אשתקד. הרווח הגולמי עומד על כ-662 מיליון שקל. 
ההון העצמי ליום 30 יוני 2022 הסתכם בכ-429 מיליון שקל , לעומת כ- 393 מיליון שקל ליום 31 דצמבר 2021. הגידול בהון במהלך התקופה נובע מרווח כולל בתקופה בסך 44 מיליון שקל ומקוזז בחלקו מדיבידנד ששולם בסך של 8 מיליון שקל. מלאי מקרקעין לבניה עמד על כ-351 מיליון שקל לעומת כ- 561 מיליון שקל אשתקד. הירידה נובעת בעיקר מסיווג של חלק ממלאי הפרוייקט" מכבי יפו "ופרוייקט "נווה גן -א" למלאי שוטף ומקוזז בחלקו מהתקדמות בתכנון הפרויקטים של החברה. 
חיים פייגלין, מנכ"ל צמח המרמן, אמר כי: "אנו עדים בחודשים האחרונים לשינויים מאקרו כלכליים אשר עשויים להשפיע על הסביבה העסקית בשוק המגורים ואנו ערוכים לכך. השוק בישראל מאופיין באופן קבוע בהיצע זמין נמוך ובשלב זה אנו לא מזהים התמתנות בביקוש הגולמי לדירות בישראל . תחום ההתחדשות העירונית ממשיך לצמוח ואנו צופים כי תרומתו לתוצאות החברה יהפכו משמעותיות ככל שנתקדם עם תהליכי ההשבחה. חברת הביצוע סיון, המהווה זרוע אסטרטגית של החברה, צומחת ואנו פועלים להגדלת צבר פעילותה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה