השוק

החברה שמפטרת הכי הרבה עובדים בישראל: "המדינה הבריחה אותנו"

חברת השירותים הרפואיים Aid Genomics, שמפעילה את מעבדות הקורונה הגדולות בישראל, הודיעה על סגירת מרכז המחקר שלה במדינה – אך לא בשל המשבר הכלכלי, אלא מכיוון שלדבריה, "אנחנו לא מאמינים למשרד הבריאות; גרמו לנו נזק של עשרות מיליוני שקלים"
יאיר מור |  5
פיטורים (צילום freepik)
השבוע בקושי התחיל, וכבר נראה שהוא שובר את כל השיאים הקודמים בגל הפיטורים הנוכחי בהייטק הישראלי. חברת טכנולוגיות ושירותי הרפואה Aid Genomics הודיעה כי היא מצטרפת לאשוריון, שסגרה הבוקר את סולוטו הישראלית ופיטרה 120 עובדים, סוגרת את מרכז המו"פ שלה בישראל ומבטלת השקעות עתידיות במדינה, כך לפי פרסום בכלכליסט אחר הצהריים.
במסגרת המהלך הדרמטי, מפטרת החברה 400 עובדים, ו-150 נוספים ימשיכו לעבוד במעבדות החברה, המחויבות בחוזה מול משרד הבריאות. מדובר בשתי מעבדות בדיקת הקורונה המרכזיות בישראל, ואחת מהן היא הגדולה במזרח התיכון, עם יכולת לביצוע של 70,000 בדיקות ביום.
החברה שהוקמה ב-2018 פיתחה טכנולוגיות לגילוי וטיפול מוקדמים במחלות שמקורן גנטי, ויש לה כ-150 פטנטים בתחום, שחלקם פותחו במרכז המו"פ שלה ברחובות. בתקופת הקורונה היא הפכה לכוח מרכזי בייעוץ וטיפול במגפה ב-20 מדינות ברחבי העולם, וביניהן ישראל, שבה כאמור היא מפעילה את שתי מעבדות הבדיקות הגדולות ביותר. בנוסף, היא סיפקה לישראל יותר מ-2 מיליון ערכות בדיקה לנגיף הקורונה, וביצעה מיליון מאותן בדיקות בעצמה באמצעות המעבדות הנייחות והניידות שלה.
שניר זנו, מנכ"ל קבוצת Aid Genomics, אמר לעיתון כי האשם בסגירת מרכז החברה בישראל אינו המשבר הכלכלי, אלא התנהלות משרד הבריאות: "אנחנו לא מאמינים למשרד הבריאות. הם עיכבו אותנו במשך חודשים רבים, ולאחר מכן העבירו את הפיתוח שלנו. אנחנו כגוף פשוט לא מאמינים למדינת ישראל". הוא הוסיף וטען כי המדינה גרמה לחברה נזק בגובה עשרות מיליוני שקלים בשל התנהלותה בנושא הבדיקות בנתב"ג. "הפסדתי 14 מיליון שקל בגלל שימור העובדים. אנחנו מפטרים כעת מאות עובדים ונשבר לי הלב – אבל המדינה הבריחה אותנו מכאן".
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    גם האנשים ההגיוניים לא מאמינים למשרד ההריאות
    יעקב 07/2022/26
    הגב לתגובה זו
    2 0
    ולאילו שפועלים בשמו
    סגור
  • 3.
    לא הכי מדוייק
    מיכל 07/2022/25
    הגב לתגובה זו
    3 0
    גם החברה בניהולו של הדובר לא התנהלה בשיקוף,ולא תיפקדה בהתאם
    סגור
  • מצפים ממשרד ממשלתי שהיה הוגן ושקוף
    דוד 07/2022/26
    הגב לתגובה זו
    1 0
    גוף פרטי יש ממנו פחות ציפיות
    סגור
  • 2.
    ממשלת השינוי כבר אמרנו.לזכותם יאמר שהם לא ממש הבטיחו
    מאיר המאיר 07/2022/25
    הגב לתגובה זו
    7 6
    שזה יהיה לטובה.אלה ההיפך.
    סגור
  • 1.
    משרד הבריאות. וכמובן גם ביבי!! נכון? (ל"ת)
    אופיר 07/2022/24
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור