השוק

מנכ"ל רדקום: "אנחנו הביטוח שרשת סלולר בדור החמישי תעבוד"

אייל הררי מנכ"ל רדקום מספר בראיון ל-ice על אתגרי רשתות הדור החמישי בסלולר ואיך הן יוצרות לראדקום מנועי צמיחה חדשים ושווקים חדשים; "אנחנו עובדים עם כל מפעילות הסלולר הגדולות בעולם. איפה שיש דור חמישי - אנחנו שם"; נעים להכיר
ניצן כהן |  2
אייל הררי (צילום יחצ)
המעבר של מפעילות הסלולר לדור החמישי יוצרת הזדמנויות להרבה חברות ורדקום שנסחרת בארה"ב היא אחת החברות האלה. בקליפת אגוז הרי שרדקום מנטרת את רשת הסלולר, מזהה תקלות ברשת עצמה ועד לרמת הלקוח הבודד בפרקי זמן מהירים מאוד וזה משמעותי כשאנחנו מדברים על עולם של הדור החמישי שרשת שלא תוכל לספק את היציבות והמהירות - לא תהיה.
"אנחנו מתמחים במערכות תוכנה שנועדו לעזור למפעילי תקשורת להבין מה קורה להם ברשת ולתת תמונה בזמן אמת. עם הפיתוח שלנו מפעילי הרשתות יודעים מה קורה ברשת שלהם בזמן אמת וזה עוזר להם להבין את חוויית המשתמש" אומר מנכ"ל רדקום, אייל הררי.

-נשמע מצויין, אבל מה זה למעשה?
"אנחנו צורכים תקשורת סלולרית ואנחנו רוצים לדעת אם אנחנו נותנים שירות הכי טוב שאפשר. אם לקוח רואה סרט בנטפליקס, יש לנו הרבה אופרציה מאחורי הקלעים וצריכים הרבה דברים לקרות כדי לאפשר את זה. צריך שהטלפון יתחבר לרשת ויהיה לו חיבור DATA והוא יתחבר לנטפליקס והמעברים בין האנטנות יהיו חלקים ובסופו של דבר תוכל לראות את הסרט יותר טוב וזו המטרה".
-ואיפה זה פוגש אותכם?
"למפעיל ממוצע יש מאות מיליוני מנויים ואיך הוא יודע שהלקוחות מצליחים לקבל את השירות. אנחנו אוספים מידע מהרשת בזמן אמת ויודעים מה קורה ברזולוציה של זמן אמת, לאתר תקלות ולפתור בעיות ברמת לקוח בודד. מכלול הפתרונות האלה שאנחנו נותנים, הופכים אותנו לפתרון סופר מרכזי כשאתה משיק רשת חדשה ואני רוצה שתזכור, העולם כולו משיק רשת חדשה עכשיו - את הדור החמישי של הסלולר.
"אנחנו למעשה תעודת הביטוח של מפעילות הסלולר ואנחנו למעשה מאפשרים להם להצליח להשיק את את הרשת כמו שצריך. מעבר לזה שהטכנולוגיה היא חדשה אנחנו מכניסים את עולם הטלקום לענן ושם יש סיבוך נוסף שצריך להבין. אלה לא רק קופסאות אלא ארכיטקטורה של ענן שמספק למפעיל את המידע שהכל עובד. הקריטיות של הפתרון שלנו משמעותית".
-איך אתם מתקבלים אצל המפעילות הגדולות?
"רדקום עוסקת בזה לא מעט שנים ואנחנו היינו ראשונים בשוק להבין שצריך פתרונות תוכנה ולא רק חומרה. באנו עם פתרונות וירטואליים והתחלנו את זה ברשתות 4G וחברנו ל-AT&T שהוא לקוח אסטרטגי גדול שלנו שזיהה את הצורך ואנחנו הפתרון שלהם בכל הרשת".
-בוא נדבר רגע על המעבר של העולם לדור החמישי בסלולר.
"כל שוק הטלקום משקיע היום ב-5G והמעבר המלא של העולם לטכנולוגיה הזו ייקח הרבה שנים אבל היקף ההשקעות במעבר הזה הולך וגדר כל הזמן. אני מעריך שבטווחים של 3 עד 5 שנים רוב שוק הטלקום יעבור ל-5G מלא.
"אתה צריך להבין את התמונה, העולם התחיל ללכת לרשתות ה-5G ומה שקרה לנו טוב שכל הארכיטקטורה מבוססות על מעבר לפתרונות וירטואליים. אגב, הלקוחות הראשונים שעושים את זה אלה כבר לקוחות שלנו. הודענו לפני שנה וחצי שרקוטן מיפאן בחרו בנו ואנחנו עובדים איתם. ולפני חודש וחצי זכינו במכרז של דיש שהיא מפעילת תקשורת בארה"ב. הם היו מפעיל וירטואלי עם כמה מיליוני מינויים ובחרו להקים רשת חדשה עם אמזון וגם אנחנו שם".
-אז מי הלקוחות שלכם למעשה?
"אנחנו ממוקדים במפעילים ומאמינים שיש כאן הזדמנות גדולה. באופן עקרוני אנחנו עובדים עם לקוחות סופר גדולים בעולם הטלקום. אנחנו חברה עם טכנולוגיה חדשה ורוב הכסף שלנו בא מהטכנולוגיה החדשה. אנחנו בשוק צומח והטכנולוגיה מאוד מורכבת ויש כאן המון מחקר ופיתוח. זה תחום מורכב שמייצר חסמי כניסה גבוהים וזה מעניין כי קשה לחברות להיכנס לענף הזה, להתמודד איתנו ולבסס מערכת יחסי אמון עם הלקוחות הכי גדולים בעולם".
-בוא נדבר רגע על הפרישה הגיאוגרפית שלכם.
"הדו"ח האחרון שפרסמנו היה בחודש מאי ואני מוגבל במה שאני יכול להגיד אבל כן אני רוצה להפנות אותך לדיווחים שלנו שהתחלנו לעבוד עם 'דיש' בארה"ב והרחבנו את השירותים שלנו למפעילות סלולר באירופה ובסופו של יום, נכון למחצית הראשונה של השנה אנחנו עומדים צבר הזמנות של 50 מיליון דולר.
"למעשה התחלנו את שנת 2022 בצורה חזקה מאוד ונתנו תחזית טובה לשנה כולה. אנחנו למעשה נכנסים לשנה שלישית של צמיחה דו-ספרתית. אבל לשאלה שלך אנחנו חברת תוכנה ולכן מוכרים בכל העולם, איפה שהדור החמישי נמצא -אנחנו שם. יש לנו לקוחות מכל העולם, אנחנו מוכרים בפיליפינים עובר בברזיל וביפן וכן הלאה.
"אבל אנחנו מסתכלים על העולם במונחים של איפה ה-5G מתקדם ולכן אנחנו עובדים חזק ביפן וארה"ב והמפעיל באירופה הוא באחת המדינות המתקדמות יותר בעולמות הדור החמישי באירופה".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    אייל בחור טוב
    יוסי 07/2022/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    קצת צניעות לא תזיק למנכ"ל של חברה שמאכזבת את המשקיעים שנה אחרי שנה כבר שנים רבות עם הבטחות שווא ש "הנה זה בא".
    סגור
  • מנכ״ל שמביא שינוי
    חיים 07/2022/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אייל מנכ״ל החברה בשנתיים האחרונות ומאז שנכנס החברה צומחת ועומדת בכל היעדים שהציבה. נשמע מאוד מבטיח
    סגור