השוק

המתחרה של אינטל התפוצצה: AMD ברבעון שובר שיאים

יצרנית השבבים האמריקאית פרסמה דו"ח רבעוני מפתיע, שלמרות המשבר בשוק השבבים הציג הכנסות שוברות שיאים וניפוץ של תחזיות האנליסטים. המניה, שירדה מתחילת השנה, זינקה
יאיר מור |  1
AMD רוכשת את Xilinx (צילום unsplash)
ענקית השבבים AMD פרסמה הלילה את הדו"ח שלה לרבעון הראשון של 2022, והפתיעה את האנליסטים כאשר הצליחה לנפץ את התחזיות ברבעון שבו משקיעים חששו שהתעשייה כולה תציג ירידות בעקבות המשבר המתמשך בתחום.
הכנסות החברה בשלושת החודשים הראשונים של השנה הגיעו לסכום של 5.89 מיליארד דולר – זינוק של 71% לעומת החודשים המקבילים ב-2021 והפתעה בדמות קפיצה של כמעט 7% מעל תחזיות האנליסטים לנתון של 5.52 מיליארד דולר; הרווח התפעולי עמד על 1.8 מיליארד דולר – זינוק של 141%; הרווח הנקי על 1.6 מיליארד דולר – זינוק של 148%; והרווח למניה זינק ב-117% לעומת לפני שנה ועבר את התחזיות ב-24%, עם נתון של 1.13 דולר לעומת ציפיות ל-91 סנט. *
החברה ציינה כי כל החטיבות שלה רשמו גידול דו-ספרתי. מובילת ההכנסות היא חטיבת המחשוב והגרפיקה, האחראית על השבבים והמאיצים הגרפיים של החברה למחשבים פרטיים, שרשמה זינוק של 33% בהכנסות לסכום של 2.8 מיליארד דולר; ובשוק המחשוב המשולב, הארגוני והמותאם, הכולל את המעבדים לשרתים ולקונסולות המשחקים של סוני ומיקרוסופט, רשמה החברה עלייה מרשימה עוד יותר בשיעור של 69% להכנסות בסך 2.5 מיליארד דולר, כאשר היא ציינה כי מכירות הדור החדש של הקונסולות המוזכרות היו הסיבה המרכזית לכך.
החברה מעריכה כי הצליחה להעלות את נתח השוק שלה בתחום המעבדים שמונה רבעונים (כלומר שנה וחצי) ברצף, לאחר שנים ארוכות של דשדוש מול המתחרה הגדולה יותר, אינטל.
החברה צופה המשך של המגמה ברבעון הנוכחי, עם עלייה של 69% בהכנסות ל-6.5 מיליארד דולר לעומת ציפיות של האנליסטים ל-6.38 מיליארד דולר.
מנכ"לית החברה, דוקטור ליסה סו, הסבירה את התוצאות החיוביות בכך ש"למרות ששוק ה-PC חווה רפיון מסוים אחרי מספר רבעונים של משלוחים כמעט שוברי שיאים, המיקוד שלנו נותר בפלחי שוק הפרימיום, הגיימינג והארגוני, שבהם אנו רואים הזדמנויות צמיחה חזקות ומצפים להמשיך לכבוש נתח מכלל הכנסות הלקוחות".
בתגובה לדו"ח המוצלח זינקה מניית החברה, שאיבדה מתחילת השנה 39% מערכה, ב-8%.
*) כל המספרים בפסקה זו הם Non-GAAP.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    אז למה המניה לא עולה.... (ל"ת)
    ניקו 05/2022/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור