השוק

דירוג מנהלי ההשקעות הגדולים: התיק של מי הגדול ביותר?

2021 הייתה שנת שיא בשוק ההון גרמה לתיק ההשקעות של המוסדיים לגדול אבל גם שוק העבודה התפוצץ ואנשים המשיכו להפקיד לחסכונות פנסיונים, מה שהיה גורם ממריץ לעלייה בתיק ההשקעות; אז מי מנהל ההשקעות הגדול ביותר בישראל; הדירוג המלא
ניצן כהן |  1
יורם נוה, יהודה בן אסאייג, אייל בן סימון, מישל סיבוני, שגיא יוגב (צילום פלאש 90, Magma Images)
שנת 2021 הייתה שנת שיא בשוק ההון וזה גרום לתשואות של המשקיעים המוסדיים להיות דו-ספרתיות. התשואות הגבוהות הגדילו את תיק ההשקעות המנוהל בבתי ההשקעות. אבל היה עוד גורם משמעותי שהביא לעלייה דרמטית בהיקף הנכסים המנוהלים והוא שוק העבודה.
ב-2021 התגלה שיש מחסור בעובדים, כלומר כל מי שיש לו רצון ויכולת יכול למצוא עבודה. במקביל ראינו שהשכר הממוצע גדל והמשמעות עבור מנהלי ההשקעות שהיקף ההפקדות של הציבור לעולמות הפנסיה והגמל ממשיך לגדול.
מי שמנהלים את התיק הגדול ביותר אלה הן חברות הביטוח ולכן בהם נתמקד בדירוג הזה. אבל יש גם את שני בתי ההשקעות הפרטיים מיטב דש ואלטשולר שחם שמזנבים בחברות הביטוח וסביר להניח שבמהלך השנה הם יכנסו לדירוג הזה.

אבל בכל, מי מנהל הכסף הגדול בישראל? כאן היה השנה מהפך והפניקס עברה את מגדל בהיקף הנכסים המנוהלים. באופן עקרוני נראה שמה שגרם לכך הייתה פעילות שיווקית אגרסיבית, חולשה שיווקית של מגדל וניהול אקטיבי ומוצלח מאוד של תיק ההשקעות.
במקום הראשון אם כן נמצאת חברת הביטוח הפניקס, במקום השני נמצאת חברת הביטוח מגדל ואחר כך הראל ואחר כך כלל שאף היא התאוששה השנה ממשבר ניהולי ונמצאת במקום של מאבק בין בעלי המניות שלה וניסיון השתלטות של אלפרד אקירוב על החברה.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    רשימה מרשימה למשקיעים
    מומו 04/2022/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כל משקיע מבין שגופים כל כך גדולים ושני בתי ההשקעות המזנבים בהם לא ממש יכולים לנהל השקעות ביעילות והם גובים עלויות גבוהות.זה הזמן לבדק בית ולהעביר את הכסף לבתי השקעות קטנים יעילים גמישים וזולים
    סגור