השוק

המיליארדר קארל אייקן רכש 4% ממניות IFF

חברת תמציות הטעם והריח IFF מוכרת בישראל לאחר שרכשה את פרוטרום בעסקת ענק; מניית עולה בניו יורק בכ-2% לאחר שפתחה את השנה בצליעה; אייקן נחשב למשקיע אקטיבי שמעוניין להשפיע על ניהול החברה
ניצן כהן | 
וול סטריט (צילום pixabay)
המיליארדר קארל אייקן רכש 4% ממניות IFF. כך עולה מדיווחים בכלי התקשורת הכלכליים בארה"ב. עדיין לא ברור מה מעוניין אייקן להשיג ברכישה אך בשל העובדה שמדובר במשקיע אקטיבי הרי שניתן להניח כי הוא אינו שבע נחת מהביצועים של המניה מאז תחילת השנה לאחר שירדה בכ-6%.
IFF היא ענקית תמציות הטעם והריח והיא מוכרת בישראל לאחר שרכשה את פרוטרום בשנת 2018 בעסקה שעד היום נחשבת לאחת הגדולות ביותר בעולם הכלכלי הישראלי. באותם הימים רכשה IFF את פרוטרום במזומן ומניות בהיקף של קצת יותר מ-7 מיליארד דולר.
אייקן נחשב לאחד מעשירי תבל כשהונו מוערך בכ-17 מיליארד דולר. אייקן עלה לכותרות בסביבות שנת 2013 אז רכש חבילת מניות גדולה במשווקת תוספי התזונה הרבלייף כשמנגד התייצב מיליארדר אחר, ביל האקמן, עם פוזיציית שורט אגריסיבית וכך מצאו את עצמם שני מליארדרים אקטיביים בקרב ראש בראש אחד עם השני. אייקן, אגב, מימש לא מזמן את ההחזקות שלו בהרבלייף.
באופן עקרוני שיטת העבודה של אייקן היא רכישת כמות גדולה של מניות בחברות שנמצאות בדיסטרס ואז הוא משתלט על הדירקטוריון שלהן ופועל למיקסום קופת המזומנים שמחלוקת בתורה כדיווידנד למשקיעים, או אז הוא מממש את המניות.
IFF עלתה בשנה האחרונה בכמעט 40% והיא אמורה ליהנות מעליית מחירי חומרי הגלם ונראה כי אייקן מעריך שניתן לסחוט עוד את הלימון הזה לאחר שהמניה פתחה את השנה בירידות של כמעט 6%.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה