השוק

עוד הנפקת ספאק: REE הישראלית תגייס 500 מיליון דולר לפי שווי של 3.1 מיליארד דולר

חברת האוטו-טק שעוסקת בפיתוח מערכות הנעה לכלי רכב תגייס 200 מיליון דולר מחברת ספאק ועוד 300 מיליון דולר ממשקיעים נוספים
ניצן כהן | 
מניות (צילום pixabay)
עוד הנפקת ענק של חברה ישראלית. חברת REE שעוסקת בתחום האוטו-טק הודיעה היום (רביעי) כי תגייס 500 מיליון דולר לפי שווי חברה של 3.1 מיליארד דולר.
החברה הישראלית שהקומה על ידי דניאל בראל, עוסקת בפיתוח מערכות הנעה לכלי רכב ותתמזג לחברת הספאק 10X CAPITAL ותגייס ממנה 200 מיליון דולר. 300 מיליון דולר נוספים יגיעו מגיוס משקיעים אחרים.
חברת ספאק היא למעשה חברה שמגייסת כסף כדי לאתר חברות אחרות ולמזג אותן לתוכה בתמורה למזומן ומניות. שיטת הספאק היא שיטה שהולכת וצוברת תאוצה כשהיתרון המשמעותי בה הוא העובדה שניתן לבצע את המיזוג ולמעשה להסחיר את החברה הנרכשת במהירות תוך דילוג על חלקים רגולטוריים משמעותיים.
כדי להבין מדוע הנפקות באמצעות חברות ספאק פופולריות לאחרונה צריך להבין את המומנטום בו נמצא שוק המניות. שוק המניות נמצא בתקופה מצויינת למרות משבר הקורונה אליו נלווה משבר מקרו כלכלי חמור.
בזמנים בהם שוק המניות נמצא בעדנה והסביבה המקרו כלכלית נמצאת במצב רעוע הרי שאחד משניים צפוי לקרות. או שהמצב המקרו כלכלי ישתפר ומצב השווקים הפיננסים יורע מעט ואז תהיה נקודת מפגש בין main street ל-wall street או לחילופין שהשווקים הפיננסים יעברו טלטלה משמעותית, כלומר ירדו בשיעורים חדים שירחיקו לפרק זמן לא מבוטל את המשקיעים ממנו ולכן המהירות בה חברות יכולות להנפיק חשובה מאוד בימים כאלה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה