השוק

יעקב הלפרין: "הודענו לקניונים כי לא נשלם גם לאחר המשבר"

התאגדות הקמעונאים למשבר הקורונה קראה לבעלי הקניונים והמרכזים המסחריים לדון בתנאי תשלום שכר הדירה ודמי הניהול ביום שלאחר פתיחת מרכזי הבילוי. זאת, לאור צפי לחזרה הדרגתית לפעילות שתגבה מחיר כלכלי
עינת שחק | 
יעקב הלפרין, קניון איילון (צילום יחצ, דר' אבישי טייכר, מתוך אתר פיקיויקי)
התאגדות הקמעונאים למשבר הקורונה שיגרה היום (א') מכתב לבעלי הקניונים והמרכזים המסחריים בו הודיעה כי לא רק שהרשתות לא ישלמו שכר דירה ודמי ניהול בתקופת המשבר, אלא שגם בתומו הן לא צפויות לחזור להיקף פעילות מלא בבת אחת, ולכן התשלומים לא יחזרו לאותו סדר הגודל בן רגע. לפיכך, קרא ועד ההתאגדות לבעלי המרכזים המסחריים לנהל עמו משא ומתן לקראת היום שאחרי המשבר. 
בקניונים ומרכזי המסחר, השוכרים משלמים חודש מראש, כלומר בתחילת החודש משלמים  עבור כל החודש. אלא שב-15 במרץ הודיע ראש הממשלה כי יש לסגור את כל מקומות הבילוי, בהם הקניונים, בצל משבר הקורונה, וכפועל יוצא הרשתות נותרו סגורות. הראל ויזל, הבעלים של קבוצת פוקס היה הראשון להודיע למשכירים כי לא ימשיך לשלם שכר דירה ודמי ניהול, ובעקבותיו הצטרפו רשתות נוספות.
בתוך כך, בין המרכזים המסחריים שהודיעו כי יבטלו את שכר הדירה ודמי הניהול נמצאים קבוצת ביג וקבוצת מגה אור, אולם עזריאלי ומליסרון הודיעו על הקפאת התשלומים בלבד. "יש קניונים שהם אנושיים ומתחשבים, ומיד יצאו בהודעה לפיה לא נשלם. מנגד יש קניונים מתחכמים שהודיעו לרשתות על הקפאת שכר הדירה. בין מקפיאים לבין מבטלים יש הבדל – שלמקפיאים אנו 'חייבים' כסף אבל הוא בהקפאה. לבטל זה אומר שאנו לא משלמים כל זמן שהקניון לא פתוח", מסביר יעקב הלפרין, המנכ"ל והבעלים של רשת אופטיקה הלפרין.
"מה הקניון מוכר לי? נדל"ן, כדי שאנשים יבואו לקנות משקפיים, נעליים, חולצה - כל אחד בתחומו הוא. מהרגע שהקניון סוגר את הדלת, הסיבה היא אמנם החלטת ממשלה, אבל בפועל המדינה סגרה את הקניון, לא הרשתות. שהקניון ילך למדינה ויבקש פיצוי. אבל כרגע, המצב הוא שהקניונים לא מאפשרים לשוכרים שלהם לפתוח את העסק שלנו. לכן הודענו להם כי לא נשלם להם כעת וגם לא לאחר המשבר", הוא מסביר.
"לכן, קראנו לכל הקניונים, לשבת איתנו, חברי הוועד, המייצגים 400 רשתות קמעונאות בישראל, בהן למעלה מ-300 בתי אב, ואומרים בפה מלא וברור: לא יעלה על הדעת שעסק שנעול יגבה שכ"ד ודמי ניהול".
על חברי הועד נמנים כאמור, הלפרין לצד ויזל, כמו גם רונן נמני, בעלים של קבוצת קפה קפה, גבי רוטר, מנכ"ל קבוצת קסטרו, אבי שומר, מנכ"ל צומת ספרים, רביב ברוקמאייר, מנכ"ל קבוצת גולף, שחר תורג'מן, יו"ר בריל, גיא יקר, בעלים פלאפל בריבוע וקרן שהם לוי, בעלים מיננה.
"היות וחלק השתמשו במילים מתוחכמות כמו 'מקפיאים' או 'דוחים' ורק מעטים הודיעו כי יבטלו, הוצאנו להם מכתב בו הודענו שני דברים: הראשון הוא שלא נשלם שכ"ד ודמי ניהול החל מה-15 למרץ ועד שהמדינה תודיע רשמית כי ניתן לפתוח בתי עסק" הוא אומר. 
"שנית, אנו קוראים להם לשבת איתנו לדון על היום שלמחרת, שזה יותר חשוב מהכל. יום אחרי שיפתחו את הקניון לא יעמדו עשרות אנשים בכניסה", מסביר הלפרין. "תהיה תקופת הסתגלות שבה אנשים אולי לא ירגישו בטוח לרכוש. אנו רוצים שהקניון יבין שגם בתקופת ההסתגלות הזו אנו נעבוד בהדרגה. יד רוחצת יד, לא יכול להיות שהם יקבלו את שכר הדירה המלא כאילו שאין אסון עולמי וישראלי ואנחנו רק נאכל את הצפרדעים לבד".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה