השוק

סלקום פרסמה דוחות: 107 מיליון שקל הפסד שנתי

חברת התקשורת דיווחה על תוצאותיה לשנת 2019, לפני עידן אבי גבאי, בהם ירידה בכמות מנויי הסלולר ועלייה במספר מנויי סלקום TV. לקראת הרבעון הנוכחי אמר המנכ"ל גבאי: "אנו פועלים להתאים את עצמנו למשבר הקורונה"
מערכת אייס | 
סלקום (צילום לוגו, freepik)
סלקום פרסמה היום (יום ב') את דוחות החברה לשנת 2019. תוצאות החברה מציגות הכנסות זניחות אך יציבות לעומת 2018, אך ירידה של 76% ברווח התפעולי והפסד של 107 מיליון שקל. כמו כן, התריעה החברה כי לאור המשבר הנוכחי, צפויה ירידה בתוצאות החברה ברבעון הראשון של 2020.
במהלך השנה ולאחריה, ביצעה החברה שורת מהלכים אסטרטגיים, בהם חתימה על מזכר הבנות מחייב לרכישת מניות גולן טלקום בפברואר 2020, יישום תוכנית התייעלות אשר כללה חתימה על הסכם פרישה מרצון של 450 עובדים, וגיוס הון של למעלה מ-300 מיליון שקל.
על פי הדוח, מנויי הסלולר בחברה עמדו על כ-2.744 מיליון מנויים, נכון לסוף שנת 2019 - ירידה של כ-107,000 מנויים, בהשוואה למצבת המנויים בסוף שנת 2018. הירידה נבעה בעיקר ממחיקת 153,000 מנויים ממצבת המנויים של החברה בתום הרבעון הראשון של שנת 2019, עקב שינוי שיטת ספירת מצבת מנויי הסלולר של החברה.
במהלך הרבעון הרביעי של שנת 2019, מצבת מנויי הסלולר של החברה קטנה בכ-23,000 מנויים נטו. שיעור הנטישה בקרב מנויי הסלולר בשנה החולפת הסתכם ב-48.8%, בהשוואה ל-43.2% בשנת 2018. 
ההכנסה החודשית הממוצעת למנוי סלולר הסתכמה בשנת 2019 ב-50.7 שקל בהשוואה ל-51.3 שקל בשנת 2018. הירידה נובעת, בין היתר, מהשחיקה המתמשכת בתעריפי שירותי הסלולר, כתוצאה מהתחרות בשוק זה. 
מספר מנויי האינטרנט בשנת 2019 גדל בכ-9,000 בתי אב, ו-2,000 ברבעון הרביעי. מספר המנויים של סלקום בתחום הטלוויזיה (סלקום TV) גדל בכ-39,000 בתי אב נטו, ו-11,000 ברבעון הרביעי. 
כמו כן, התייחסה החברה להפסדים הצפויים כתוצאה מהמשבר הנוכחי: "אנו נמצאים במהלכו של משבר כלכלי עולמי כתוצאה מהתפשטות נגיף הקורונה. ככל שמשבר זה ימשך, הוא צפוי להשפיע לרעה על תוצאות החברה, בעיקר על ההכנסות משרותי נדידה של לקוחות החברה בחו"ל והכנסות משרותי נדידה של תיירים שמגיעים ארצה, הכנסות מציוד קצה ומכירות ללקוחות חדשים כתוצאה מסגירת מרכזי השרות ונקודות המכירה הפרונטאליות וצמצום משמעותי של פעילות המוקדים בהתאם להנחיות.
"בנוסף, ברבעון הראשון של 2020 החברה צפויה לרשום הפסדים על תיק ההשקעות המנוהל שלה בעקבות הירידות החריפות בשוקי ההון בארץ ובעולם. מנגד, החברה פועלת לצמצום הפגיעה הצפויה על ידי צמצום הוצאות והשקעות בתקופת המשבר. בשלב זה קשה להעריך את תקופת המשבר ובהתאם את היקף הפגיעה הצפוי בתוצאות החברה", נכתב בדוח.
"אנו פועלים להתאים את עצמנו למשבר הקורונה ולכן ממוקדים במתן שירות מצוין ללקוחות הקיימים שלנו ובהתאמת מבנה ההוצאות שלנו לתקופת המשבר ולתקופה שתבוא בעקבותיה", אמר מנכ"ל החברה, אבי גבאי.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה