השוק

גולף מזנקת: כל המספרים מדוחות הרבעון השלישי

ענקית אופנת הבית וההלבשה מדווחת על רבעון בסימן התאוששות - אחרי רבעון שני קשה בעקבות מלחמת עם כלביא. בכמה עלתה המניה מתחילת השנה?
רוי שיינמן | 
קבוצת גולף (צילום shutterstock)
קבוצת גולף, אחת מרשתות האופנה המובילות בישראל, מסכמת את הרבעון השלישי של 2025 עם סימני התאוששות לאחר רבעון שני מאתגר שהושפע קשות ממבצע "עם כלביא". בעקבות הדוחות מניית החברה קופצת בכ-5% במסחר.
המכירות ברבעון השלישי הגיעו לכ-216.6 מיליון שקל, גידול של 9% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. גם הרווח הגולמי עלה ל-134.5 מיליון שקל, כאשר שיעור הרווחיות נותר יציב ברמה של 62.1%. החברה גם הציגה גידול של 15% ברווח התפעולי השוטף שהגיע ל-13.3 מיליון שקל.
ההתאוששות עולה בקנה אחד עם המגמה הכללית במשק, כפי שניכר גם בדוחות של קבוצת בריל והראו גם הם שיפור משמעותי לאחר מבצע "עם כלביא" שהשבית כמעט לחלוטין את הפעילות הקמעונאית בתחילת הקיץ.
הנתונים מצביעים על חזרה הדרגתית לשגרה: הפדיון הממוצע למטר רבוע בחנויות זהות עלה בכ-4.7% ל-1,228 שקל, המעיד על כך שלקוחות חוזרים לקנות ומוכנים להוציא יותר. זה נתון חשוב במיוחד כי הוא מודד את הביצועים של אותן החנויות בדיוק, מבלי השפעה של פתיחות או סגירות.
במהלך הרבעון המשיכה גולף בהתרחבות הפיזית שלה, עם פתיחת 42 חנויות חדשות מול סגירת 15 חנויות. התוצאה היא רשת של 328 סניפים, לעומת 299 סניפים ברבעון המקביל אשתקד - צמיחה נטו של 29 חנויות.
בהסתכלות על שני מגזרי הפעילות, התמונה מעורבת אך מעודדת. מגזר אופנת ההלבשה, המהווה כ-45% מהמכירות, הציג צמיחה של 11% במכירות ל-98.1 מיליון שקל, אך הרווח המגזרי ירד מעט ל-5.2 מיליון שקל. הירידה ברווחיות נובעת בעיקר מתחרות מחירים והשקעה בשדרוג חנויות ובמלאי עונתי.
לעומת זאת, מגזר אופנת הבית, שהוא המנוע הגדול יותר עם כ-55% מהמכירות, הציג תמונה חזקה במיוחד עם עלייה של 7.5% במכירות ל-118.4 מיליון שקל, ועלייה משמעותית ברווח המגזרי ל-10.5 מיליון שקל לעומת 8.9 מיליון שקל אשתקד.
למרות השיפור התפעולי, הרווח הנקי של גולף ירד ל-8.6 מיליון שקל לעומת 11.5 מיליון שקל אשתקד - ירידה של כ-25%. אולם חשוב להבין שהירידה הזו אינה משקפת החמרה בעסק עצמו אלא נובעת משני גורמים חשבונאיים ספציפיים.
הסיבה העיקרית היא עלייה משמעותית בהוצאות המימון מ-5.9 ל-8.6 מיליון שקל, בעקבות המעבר לפעילות מלאה במרכז הלוגיסטי החדש בקיסריה שהחל לפעול בתחילת השנה.
זו השקעה אסטרטגית של עשרות מיליוני שקלים שצפויה להניב תועלות משמעותיות בטווח הארוך דרך התייעלות ואוטומציה, כולל ממיינת חדשה שהחלה לפעול לאחרונה והיא אמורה לשפר את מהירות האספקה ולהקטין טעויות.
בנוסף, ברבעון המקביל אשתקד החברה רשמה הכנסות אחרות של כ-4.1 מיליון שקל, רובן מענקי מדינה בגין מלחמת חרבות ברזל, שלא חזרו על עצמן השנה. ברבעון הנוכחי הכנסות אחרות הסתכמו רק ב-2.3 מיליון שקל.
כזכור בחודש אוגוסט חתמה החברה על הסכם לקבלת זיכיון בלעדי להפעלת רשת סבון בישראל תמורת כ-6.5 מיליון שקל. העסקה כוללת הפעלת כ-20 חנויות קיימות עם תוכנית להרחבה ל-40 חנויות, ומעניקה לגולף כניסה לסגמנט מוצרי טיפוח ויופי שמשלים את פעילותה הקיימת.
ההתפתחות נוספת הגיעה החודש, כשגולף חתמה על מזכר הבנות לרכישת רשתות האופנה לנשים עונות וג'אמפ מבעל השליטה יואב שמע תמורת כ-30 מיליון שקל. זו עסקה משמעותית שתוסיף 63 סניפים לקבוצה ותחזק באופן דרמטי את נוכחותה בשוק אופנת הנשים, במיוחד בפלח הגילאים המבוגר ובמידות גדולות.
החברה גם הכריזה על חלוקת דיבידנד של 10 מיליון שקל. המשקיעים מגלים אופטימיות: מניית החברה עלתה בכ-33% מתחילת השנה ונסחרת בשווי שוק של כ-340 מיליון שקל.
אייל גרינברג, מנכ"ל קבוצת גולף, סיכם: "אנו מסכמים את הרבעון השלישי לשנת 2025 עם צמיחה בהכנסות, ברווח הגולמי וברווח התפעולי השוטף, וזאת בזכות העלייה המתמשכת בביקוש למוצרי החברה. אנו מסתכלים קדימה ופועלים להרחבת פעילות הפורטפוליו שלנו, ולפיתוח הצעות הערך של החברה לכלל לקוחותיה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה