השוק
יבואנית הרכב הענקית נכנסת לבורסה - זה הסכום שגייסה
יבואנית הרכב תתחיל להיסחר בבורסת תל אביב ותקווה לרכב על המומנטום החיובי בשוק ההנפקות. מה שווי החברה שנקבע?
יבואנית הרכב יוניברסל מוטורס ישראל (UMI), שנמצאת בבעלות משפחות עיני ודנון, השלימה הנפקה ראשונה לציבור במסגרתה גייסה כ-675 מיליון שקל תמורת כ-20% ממניות החברה, לפי שווי שוק של כ-3.37 מיליארד שקל אחרי הכסף.
המניה צפויה להתחיל להיסחר בבורסה בתל אביב בימים הקרובים, והצטרפותה מגיעה ברקע התחממות שוק ההנפקות המקומי, כולל ההנפקה המוצלחת של מחלבות גד.
UMI החלה את דרכה בשנות ה־90 כיבואנית של רכבי ג'נרל מוטורס (שברולט, קאדילק ואיסוזו), אך בעשור האחרון הפכה לקבוצת שירותים מגוונת הכוללת תחומי פעילות כמו ליסינג, אבטחה, כוח אדם, ציוד משרדי וביטוח.
ההון העצמי שלה עמד בסוף המחצית הראשונה של 2025 על 1.58 מיליארד שקל, עם תשואה ממוצעת של מעל 20% על ההון בשלוש השנים האחרונות.
למרות ירידה בנתח השוק של החברה ביבוא רכבים, מ-3% בשנת 2022 לכ-2% כיום, UMI הצליחה להציג הכנסות של 2.59 מיליארד שקל במחצית הראשונה של 2025, עלייה של 9% לעומת התקופה המקבילה. הרווח הנקי עמד על 131 מיליון שקל, ירידה של 16% לעומת התקופה המקבילה.
הגיוון של החברה, יחד עם מינוף הנדל"ן שברשותה בהיקף מוערך של 1.4 מיליארד שקל – מעניקים לה גמישות פיננסית. עד כה חולקו כ-900 מיליון שקל בדיבידנדים לבעלי המניות, והחברה צפויה לחלק דיבידנד נוסף של כ-270 מיליון שקל לאחר ההנפקה.
משפחות עיני ודנון, כל אחת מחזיקה בכ-40% ממניות החברה לאחר ההנפקה, ייהנו מהדיבידנד הנדיב שיחולק. במקום לדלל את ההחזקה במסגרת ההנפקה, בעלי השליטה בחרו בחלוקת רווחים ישירה.
מצד המשקיעים, מדובר בחברה עם פרופיל פיננסי יציב, פורטפוליו מגוון וצמיחה במספר תחומים, אך גם עם אתגרים כמו המעבר לרכב חשמלי, שם UMI פחות מצליחה להציג עלייה במכירות.
גם מחלבות גד כאמור ביצעה לאחרונה הנפקה מוצלחת, במסגרתה גייסה 280 מיליון שקל לפי שווי של 725 מיליון שקל "לפני הכסף". המניה זכתה לזינוק של 17% ביום המסחר הראשון, ושווי השוק שלה עומד כעת על כ-1.07 מיליארד שקל.
UMI מציגה נתונים חזקים עבור המשקיעים. צמיחה דו-ספרתית, הון עצמי משמעותי, פיזור סיכונים וגמישות תפעולית. לחברה פורטפוליו מגוון, מנהלים מנוסים ויכולת לייצר רווחיות גם בשנים מאתגרות, כולל תקופת הקורונה.
עוד ב-
האתגרים המרכזיים הם בתמהיל הרכב ובקצב המעבר לרכב חשמלי. אם תצליח ליישם את התוכניות, שכוללות השקעה במותגים חשמליים סיניים, שוק ההון צפוי להמשיך ולהעניק לה קרדיט, במיוחד נוכח הציפיות להורדת ריבית והתאוששות בצריכה.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה



