השוק

טבע חוטפת בעקבות הפרשה החמורה: תשלם כ-1.7 מיליארד שקל

חברת התרופות הישראלית טבע, הגיעה להסדר טיעון מול משרד המשפטים האמריקאי, לפיו היא תשלם 450 מיליון דולר (כ-1.7 מיליארד שקל), זאת בגין פרשת תרופת הקופקסון, במסגרתה החברה הצליחה לנפח מחירים על חשבון משלם המיסים בארצות הברית
מערכת ice |  2
ריצ'רד פרנסיס, נשיא ומנכ (צילום אלעד מלכה, אייל תגר, shutterstock, vecteezy)
חברת התרופות הישראלית טבע, הגיעה להסדר טיעון מול משרד המשפטים האמריקאי, לפיו היא תשלם 450 מיליון דולר (כ-1.7 מיליארד שקל), זאת בגין הפרשה החמורה שהתגלתה עוד ב-2020, במסגרתה הצליחה לנפח מחירים של תרופת הקופקסון על חשבון משלם המסים האמריקאי.
על פי הדיווח ב"כלכליסט", מדובר בתרופת הדגל של החברה לטיפול בטרשת נפוצה, אשר החלה מעט לרדת במכירות בעקבות יציאת גרסאות גנריות. לפיכך, בחברת התרופות הישראלית בנו על פי החשד מערך של תרומות שאפשרו לה לנפח את מחירי הקופקסון על חשבון משלמי המיסים.
על פי הדיווח, במסגרת עסקת הטיעון נקבע כי החברה לא תודה באשמה, ותשלם פיצויים כאמור ב-450 מיליון דולר שיתפרסו על פי שש שנים של תשלום. 425 מיליון דולר מהסכום אותו תשלם חברת טבע הוא בעקבות פרשת הקופקסון, ועוד 25 מיליון דולר על פרשה של תיאום מחירים נוספת של תרופות גנריות אחרות.
אגב, התביעה המקורית נגד חברת טבע עמדה על סכום גבוה בהרבה של 10 מיליארד דולר. כעת, הצדדים הגיעו לפרשה במסגרתה טבע תשלם כאמור 450 מיליון דולר, כאשר במשרד המשפטים האמריקאי ציינו כי הסכום הסופי נקבע לאחר בחינה של מצבה הפיננסי של טבע.
 
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    יהיה סוף ?
    חיים 10/2024/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מתי יגמרו הקנסות על טבע ? איך תתאושש אם כל הזמן חוטפת קנסות גבוהים ?
    סגור
  • 1.
    חברת טבע בדרך הנכונה להבראה (ל"ת)
    אמיר 10/2024/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור