השוק

מזרחי טפחות נערך לגיוס של יותר מ-2 מיליארד שקל

בנק מזרחי טפחות מצטרף לדיסקונט ולאומי וינסה בימים הקרובים לגייס יותר מ-2 מיליארד שקל; הבנק קיבל דירוג למיליארד שקל אולם גורמים בשוק ההון אומרים שמדובר בגיוס שיכול להיות אחד הגדולים שהיו בתקופה האחרונה; כך נודע ל-ice
ניצן כהן | 
משה לארי מנכ (צילום shutterstock, עומר שי)
בנק מזרחי טפחות ינסה לגייס יותר מ-2 מיליארד שקל באמצעות הנפקת אג"ח ונע"מים בשוק ההון. הבנק קיבל דירוג למיליארד שקל אולם בשוק ההון אומרים שהנפקה כזו תסתיים בגיוס של יותר מ-2 מיליארד שקל בעיקר בשל האטרקטיביות של הניירות האלה וזהות המנפיק (בנק מזרחי טפחות).
הנתון שיש לשים אליו לב והוא עובר כחוט השני בכל ההנפקות האחרונות של המערכת הבנקאית, הוא נושא הנע"מים וכאן אנחנו מדברים על נייר ערך מסחרי שמונפק לטווח של שנה ונסחר בין המשקיעים המוסדיים. הסיבה שבנק בכלל מנפיק ניירות מהסוג הזה נעוצה בחוסר הוודאות של הכלכלה הישראלית ונסביר.
כרגע ריבית בנק ישראל עומדת על 4.5% וזו ריבית גבוהה. בראיון ל-ice אמר נגיד בנק ישראל כי לא סביר שהתנאים יאפשרו לו להוריד את הריבית לפחות עד למחצית השניה של השנה הבאה. האמירה הזו של הנגיד הייתה לפני פרסום נתוני הגירעון של הממשלה ובטח לפני פרסום מדד המחירים לצרכן אתמול.
משאלה פני הדברים הרי שההערכות הן כי מתי שהוא בשנה הבאה הריבית כן תתחיל לרדת ואולי אפילו ברבעון השלישי או הרביעי של השנה הבאה וזה אומר שהבנקים יוכלו אז להחליף חוב שהיום הוא יקר מאוד בחוב בריבית נמוכה יותר ולכן המערכת מטה לא מעט משאבים כדי לגייס כסף לטווח קצר בריבית גבוהה על פני החלופה של לגייס כסף (באג"ח) לטווחים ארוכים יותר ולקבע ריבית גבוהה כבר עכשיו.
מבחינת המשקיעים המוסדיים, אג"ח של בנק מזרחי נחשב לסחורה חמה בגלל שמדובר בבנק מפוקח ומנוהל היטב ולכן כל שבריר של אחוז שהבנק יסכים לשלם מעל ריבית בנק ישראל היא רווח נקי עבור המשקיעים - בסיכון שהוא למעשה אפס ולכן מדובר בסחורה טובה מאוד עבורם.
נתון נוסף שיש לזכור כשאנחנו מדברים על המשקיעים המוסדיים זה העובדה שהציבור מזרים מידי חודש לא מעט כסף לקרנות הכספיות שנאלצות להתכסות בסחורה בריבית בנק ישראל ולכן כשמגיע בנק כמו מזרחי טפחות לשוק עם הנפקה של נע"מים הרי שזה מקור התשואה העודפת שיכולים מנהלי ההשקעות בקרנות הכספיות, להשיג עבור הלקוחות שלהם ומכאן ההערכות שהמוסדיים ייתנו לבנק מזרחי טפחות את כל הכסף שהוא ירצה לקחת מהם.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה