השוק

מזרחי טפחות: החלטת הריבית הייתה צפויה, אך הודעת הנגיד הייתה "ניצית"

האסטרטג הראשי יוני פנינג מדגיש כי בנק ישראל מצביע על עלייה בסיכונים הגיאופוליטיים וקושר בינם לבין התנהלותה הפיסקלית של הממשלה. לדבריו, "הפעילות המקומית דווקא נראית מבטיחה יחסית, עם עלייה בשימוש בכרטיסי אשראי". וגם: למרות העלייה במחירי הדירות ובביצועי המשכנתאות, הפעילות בענף הבינוי מתאוששת באיטיות
מערכת ice |  1
אמיר ירון נגיד בנק ישראל (צילום shutterstock, פלאש 90/ יונתן זינדל)
יוני פנינג, האסטרטג הראשי של בנק מזרחי טפחות, מציין הבוקר (ראשון) בסקירתו הכלכלית השבועית כי בנק ישראל השאיר את הריבית ללא שינוי על 4.5%, באופן שנראה "ניצי" במיוחד. בנק ישראל גם מצביע על עלייה בסיכונים הגיאופוליטיים וקושר בין זה לבין ההתנהלות הפיסקלית של הממשלה.
עם זאת, לדברי פנינג, הנתונים הכלכליים המקומיים מצביעים על שיפור יחסית: עלייה בשימוש בכרטיסי אשראי והתאוששות יצוא השירותים מהשפעות המלחמה. "בעוד ההחלטה שלא להוריד את הריבית הפעם הייתה צפויה, ההודעה עצמה כללה שינויים רבים, והייתה ניצית מאוד לתפיסתנו", כתב פנינג.

יוני פנינג, אסטרטג ראשי חדר עסקאות בבנק מזרחי טפחות (צילום: עופר חגיוב, Magma Images)
"הנקודה בפתח ההודעה, בפרט, התמקדה כעת באי הוודאות הגיאופוליטית, וציינה כי זו התגברה. ובאותה נשימה אוזכרה אי הוודאות הפיסקלית, כפי שזו באה לידי ביטוי. בפערי התשואות הגבוהים בין אג"ח ממשלת ישראל לאג"ח ארה"ב ובמרווחי ה-CDS שקרובים לרמות שיא", הוסיף פנינג.
 
האינפלציה הגבוהה יחסית בחודשים האחרונים, יוחסה בעיקר למוצרים הבלתי סחירים. "הפעילות המקומית דווקא נראית מבטיחה יחסית, עם עלייה בשימוש בכרטיסי אשראי, ביולי וגם באוגוסט. כמו כן, גם יצוא השירותים מצליח להתאושש מהשפעות המלחמה", מציין פנינג. 

עוד בהשפעת המלחמה, נאמר כי למרות העלייה במחירי הדירות ובביצועי המשכנתאות, "המגבלות על פעילות ענף הבנייה נוכח המלחמה עדיין משמעותיות והפעילות בענף הבינוי מתאוששת באיטיות". המגבלות האלה הצטרפו למגבלות היצע עובדים "בשל השפעת המלחמה", שכמובן באה לידי ביטוי בעלייה במספר המשרות הפנויות וירידה בשיעור האבטלה.
 
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    יוני פנינג העליה בשימוש באשראי בגלל עליית מחירים טמבל
    שולה בוזגלו 09/2024/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מה שקנינו בסופר ב 300 ש״ח עד לפני סמוטריץ עולה היום 580 ש״ח כלכלן שמיחס את עליית המחירים לעליה בפעילות הוא טמבל מרוב שאתה מרוויח מאות אלפי בחודש לא שמת לב לעליה של כימעט 100% במחירי המזון
    סגור