השוק

בנק דיסקונט מזהיר: "תמחור הריביות בשווקים נמוך מידי"

נירה שמיר, הכלכלנית הראשית של בנק דיסקונט מזהירה היום את לקוחות הבנק מהתמחור של הריבית של ארה"ב בשווקים; שמיר אומרת שבעוד שבשווקים מתומחרת ריבית של 4.2% לסוף השנה הרי שלהערכת היא תהיה גבוהה יותר בשיעור של 4.6%
ניצן כהן | 
נירה שמיר (צילום רמי זרניגר, Magma Images, shutterstock)
נירה שמיר, הכלכלנית הראשית של בנק דיסקונט, מזהירה היום את המשקיעים ואומר כי התמחור של הריבית בשווקים נמוך מידי מה שעלול להביא לתיקון במעלה הדרך. "שוק האג"ח הממשלתי בארה"ב היה במהלך השבוע בעמדת המתנה לנאום הנגיד בוועידת ג'קסון הול, כאשר בסיכום שבועי, ירדו התשואות לשנתיים ול-10 שנים ב-16 נ"ב וב-8 נ"ב, בהתאמה.
"ירידת התשואות נתמכה בירידה מתונה בריביות המגולמות בשוק לסוף 2024 מ-4.33% ל-4.22%, ולעוד שנה מ-3.54% ל-3.37%. אנו מוסיפים להעריך כי תמחור הריביות בשוק נמוך מדי, והריבית בסוף השנה תעמוד על 4.6%, ועל 3.9% בעוד שנה" כותבת שמיר ללקוחות הבנק.
באשר לשוק האג"ח המקומי, כותבת שמיר כי "בניגוד לשוק האמריקאי, ולאור העלייה במתיחות הגיאופוליטית, החשש לפריצה תקציבית ב-2024 לצד העיכוב בדיוני התקציב ל-2025, חלה עליה של 6-8 נ"ב בתשואות השקליות לכל אורך העקום. כתוצאה, חלה עליה בפער התשואות בין אג"ח ממשלת ישראל ל-10 שנים לאג"ח האמריקאי ל-104 נ"ב לעומת 90 נ"ב לפני שבוע.
"במקביל, בניגוד לארה"ב, הריבית המגולמת בחוזים, לסוף 2024, עלתה במהלך השבוע באופן מינורי, מ-4.28% ל-4.35%, והריבית לעוד שנה עלתה מ-3.91% ל-4.03%".
לגבי השווקים הגלובליים, כותבת שמיר כי "מדדי מנהלי הרכש (PMI) לחודש אוגוסט בארבע הכלכלות המפותחות המרכזיות (ארה"ב, גוש האירו, בריטניה ויפן) מוסיפים להצביע על מגזר שירותים חזק, בעוד שבמגזר התעשייה חלה האטה נוספת. בארה"ב חלה ירידה קלה במדד המשולב לרמה של 54.1 נקודות, על רקע ירידה במדד במגזר התעשייה ל-48 נקודות - הרמה הנמוכה זה שמונה חודשים, בעוד המדד בשירותים המשיך לעלות ל-55.2 נקודות.
"בגוש האירו חלה עליה במדד ל-51.2 נקודות על רקע עליה חדה בצרפת, בשל המשחקים האולימפיים, בעוד המדד של גרמניה מצביע על התכווצות, כך שנראה שהשיפור בגוש הינו זמני. רכיב ההזמנות במגזר השירותים בארבע הכלכלות המפותחות מצביע על הרעה, אולם, ההתמתנות באינפלציית השירותים, תאפשר לבנקים המרכזיים לנקוט במדיניות מוניטרית פחות מרסנת ולתמוך בצמיחה" היא מסיימת.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה