השוק

אל על, ישראייר וארקיע מסתבכות: ישלמו ביוקר על העלאת המחירים?

נוכח החשד לניצול כוחן של חברות התעופה הישראליות בזמן מלחמת "חרבות ברזל", שהעלו את מחירי כרטיסי הטיסה בצורה קיצונית וניצלו לכאורה את העובדה שהרבה מאוד חברות תעופה, זומנו מנהלי חברות התעופה הישראלית לשיחת בירור אצל שר הכלכלה ניר ברקת
מערכת ice |  11
מחירי טיסה (צילום פלאש 90/ אריה לייב אברמס, shutterstock, דוברות אל-על)
האם חברות התעופה הגדולות בישראל מסתבכות? על רקע הבדיקה שמקיימת רשות התחרות מול חברת אל על, נוכח החשד לניצול כוחה בשוק, מנכ"לית אל על, דינה בן טל גננסיה, זומנה היום (רביעי) לשימוע אצל שר הכלכלה ניר ברקת, זאת בשל הרווחים החריגים שהציגה החברה והעלאת מחירי הכרטיסים הקיצונית בזמן המלחמה.
בנוסף על כך, זומנו גם המנכ"לים של חברות התעופה הישראליות ישראייר וארקיע, להם עשו שימוע בנפרד, גם כן בנוגע להעלאת מחירי כרטיסי הטיסה בזמן מלחמת "חרבות ברזל". אם אכן יימצאו אשמות בכך שניצלו את כוחן כדי להעלות מחירים, הן יעמדו בפני קנס של 5% ממחזור המכירות שלהן, או עד 10 מיליון שקל.
מנכ"ל ארקיע, עוז ברלוביץ', היה בשיחת בירור כבר בשעות הבוקר. מנכ"לית אל על סיימה לפני שעה קלה את הפגישה עם ברקת, ומנכ"ל ישראייר, אורי סירקיס, יגיע בשעות הערב.גורם במשרד הכלכלה מסר ל-ice כי "עליות המחירים בתעופה בתקופת המלחמה תוך ניצול ציני של המצב הביטחוני בישראל - הן חזירות. נגמרה החגיגה של חברות התעופה שרואות באזרחי ישראל פרה חולבת לרווחים האישיים שלהם. שוקלים להפעיל את החוק שמגביל עליות מחירים במלחמה ומטיל פיקוח על חברות התעופה".
כידוע, שלוש חברות התעופה העלו את מחירי כרטיסי הטיסה שלהן בצורה דרסטית במהלך החודשים האחרונים, בהם חברות תעופה בינלאומיות רבות ביטלו את הטיסות שלהן לישראל, והחשד הוא שהן ניצלו לכאורה ישראלים רבים שהיו תקועים בחו"ל ואת העובדה שהן בין החברות היחידות שטסות מישראל ואליה, ובקווים מסוימים אף היחידות.
כזכור, אל על פרסמה את הדוחות הכספיים הטובים ביותר בהיסטוריה שלה לרבעון השני של שנת 2024, עם עלייה מטואורית של 33% בהכנסות לעומת הרבעון המקביל אשתקד, שהסתכמו ב839.1 מיליון דולר.
 
תגובות לכתבה(11):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 9.
    ישראייר שייכת לרמי לוי!!!! זה שקיבל משואה מביבי (ל"ת)
    בין השורות 08/2024/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 8.
    ח.ח.ח.חחחח- חזירות ברשיון משרד התחבורה והכלכלה
    אבי 08/2024/26
    הגב לתגובה זו
    1 0
    שיחזירו את המענק שקיבלו בקורונה 120 מליון דולר, סתם כסף שנתנו להם,בפועל הם הרוויחו הרבה כסף אחרי הקורונה ולא החזירו שקל למדינה, קנסות ,ריביות חריגה, ריבית 15% על הלוואת הקורונה, ורשיון לטוס על תנאי לשנה, פתיחת השוק לתחרות עם 20 חברות נוספות. והם יחזירו את כל הכסף. רק תביעות לבתי משפט, תציפו אותם. שיתחננו
    סגור
  • 7.
    שר הקלקלה בזיון
    אריק 08/2024/26
    הגב לתגובה זו
    2 0
    החברות משתינות על כולם. מי שרוצה לטוס ישלם . זה לא לחם .
    סגור
  • 6.
    אין כרגע תחרות והם מעלים מחירים
    מלגריט 08/2024/26
    הגב לתגובה זו
    2 0
    נתראה בסיום המלחמה, כשיחרימו את הגזלנים האלה. אמן תפשטו רגל, נצלנים גנבים. מהכסף שלנו המדינה כיסתה להם הפסדים בקורונה, אז הם עוד דופקים אותנו
    סגור
  • 5.
    אל על
    נופר לוי 08/2024/24
    הגב לתגובה זו
    4 0
    טוב מאוד,שנזכרתם לטפל בזה,מה עם ההושבה במטוס כמו סרדין,מה עם הטעיית לקוח,אני רכשתי מאלעל כרטיס ביזנס ובעלייה למטוס קרעו חי את הכרטיס החליפו לתיירים כי היה אובר בוקינג. לצערי כל הטלפונים של ההנהלה חסומים.מנכ"ל שיווק לא עונה. אני כבר כמעט חודש מתכתבת עם רובוט שעד היום לא שילם לי כסף חזרה. הכרטיס,עלה לי 1700 דולר לשבת סרדין בתיירים..למרות ששילמתי ביזנס
    סגור
  • טען עוד
  • תתבעו אותם. רק תביעות מכירים ותביעה גדולה פי 10 ממחיר ה (ל"ת)
    אבי 08/2024/26
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 4.
    אשמח אם יחטפו סרטן בלבלב
    זוהר 08/2024/21
    הגב לתגובה זו
    1 1
    על העושק שילמתי 800 דולר לאתונה
    סגור
  • מי הכריח אותך? (ל"ת)
    מלגריט 08/2024/26
    הגב לתגובה זו
    0 2
    סגור
  • 3.
    מדינה אוכלת יושביה
    יהודית 08/2024/21
    הגב לתגובה זו
    3 0
    הגיע הזמן לעצור את כל החברות ,מזון תעופה ועוד מלנצל את המצב הקשה גם כך במדינה הגיע הזמן שהממשלה תשמור עלינו האזרחים ממסע החזירות של החברות שעושקות את האזרחים . החזירים לא עוצרים לא מתביישים ואני נותנים להם ממשיכים לפרנס אותם צריך להפסיק להם את מסע החמדנות ולא להשתמש בשרותים שלהם חברה שמעלה מחירים ללא הבחנה פשוט לא לקנות ולא לטוס איתם אם היינו אזרחים חכמים זה לא היה קורה היו מכבדים אותנו.
    סגור
  • 2.
    גנבים ועושקי ציבור (ל"ת)
    לילו 08/2024/21
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 1.
    מי יפצה את הצרכנים ? שיחזירו כסף...
    שילמתי 2000$ לבנגקוק 08/2024/21
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ישראבלוף...מקבלים מכיס אחד מענקים ובשני קנסות
    סגור