השוק

מגדל שוקי הון: האינפלציה השנה תישאר מעל היעדים של בנק ישראל

במגדל שוקי הון מנתחים את נתוני האינפלציה ומגיעים למסקנה שהאינפלציה השנה תיוותר גבוהה ברמה של 3.5%, מה שלא מאפשר לבנק ישראל להוריד את הריבית השנה
ניצן כהן | 
שגיא שטיין (צילום פוטו פארג)
האינפלציה בישראל בחודש יולי הייתה מעל התחזיות המוקדמות והיא משקפת למעשה, אם מכניסים למשוואה את הגירעון של הממשלה, ואת הצמיחה נמוכה ברבעון השני של השנה. 
בהתייחסות למדד המחירים לצרכן לחודש יולי, שעלה ב-0.6%, במחלקת המחקר של מגדל שוקי הון מציינים, כי "עיקר התרומה לעלייה במדד הגיעה מסעיפים עונתיים של שכירויות, נסיעות לחו"ל ומלונות והארחה". 
בקשר לתחום הדיור במגדל שוקי הון מציינים, כי "בסעיף הדיור (שכירויות) נרשמה עלייה חודשית של 0.8%, המשקפת עלייה בקצב שנתי של 3.1%, לעומת קצב של 2.9% בחודש יוני. בשוק השכירויות נרשמה עלייה של 2.6%, לעומת 2.2% ביוני, ובסעיף שכר דירה עם תחלופת שוכר העלייה עמדה על 3.4%, לעומת 4.2% ביוני". 
לפי בית ההשקעות, "התפתחות קצב האינפלציה מותירה את הערכותינו לכך שהיא צפויה להגיע בסוף השנה לכ-3.5% ולאחר מכן להתמתן – כך שב-12 החודשים הקרובים צפויה להסתכם ב-2.9%. בהינתן תוואי האינפלציה ואי-הוודאות שעדיין מתבטאת ברמה גבוהה של פרמיית הסיכון אנו מעריכים כי בנק ישראל לא צפוי להוריד את הריבית בשנת 2024".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה