השוק

מזרחי טפחות: "ההאטה העולמית מקלה מעט על האינפלציה בישראל"

יוני פנינג, אסטרטגי ראשי בחדר העסקאות, מדגיש כי השוק בישראל נוטה להיסחר על רקע ציפיות למלחמה והחששות מהסלמה אזורית. פנינג מוסיף כי מדד יולי משקף התמקדות ברמות מחירי השירותים, במיוחד בהשפעת עליית מחירי השכירות והדיור. לדבריו, "לכל מי שצפה במחירי העגבניות לאחרונה, צפויה עליה נוספת משמעותית"
מערכת ice | 
יוני פנינג, אסטרטג ראשי חדר עסקאות בבנק מזרחי טפחות (צילום עופר חגיוב, Magma Images)
על פי סקירה של יוני פנינג, אסטרטג ראשי בבנק מזרחי טפחות, שפורסמה הבוקר (ראשון), השוק בישראל נוטה להיסחר על רקע ציפיות למלחמה והחששות מהסלמה אזורית. הכלכלה המקומית מציגה נתונים שחריגים מהתחזיות. מדד המחירים לצרכן של חודש יולי עלה ב-0.6%, גבוה מעט מהתחזיות שעמדו על 0.5%, ודחף את האינפלציה השנתית ל-3.2%, מעבר לטווח היעד של בנק ישראל.
פנינג מוסיף כי מדד יולי משקף התמקדות ברמות מחירי השירותים, במיוחד בהשפעת עליית מחירי השכירות והדיור. מחירי השכירות למחדשי חוזה עלו ב-2.6% בהשוואה לשנה שעברה, שיא של ארבעה חודשים, בעוד קצב עליית מחירי מחליפי הדירה התמתן ל-3.4%, שפל של שלושה חודשים. מחיר הנסיעות לחו"ל עלה ב-4.0% והוסיף 0.07% למדד, עם צפי לעלייה ניכרת יותר באוגוסט בעקבות התמעטות חברות התעופה.
מחירי המלונות טיפסו ב-9.5%, תרומה משמעותית למדד, בשל מגבלות בהיצע. "על פי הערכתנו, ולכל מי שצפה במחירי העגבניות לאחרונה, צפויה עליה נוספת משמעותית בחודש הבא. ולמרות זאת, להערכתנו, הרמות הנוכחיות הן חריגות יחסית. ונצפה להגדלת היבוא אשר תמתן את המחירים בקרוב", כותב פנינג. 
בנוסף, נרשמו עליות חריגות במחירי שירותים, כגון תחזוקת דירות ושירותי אינסטלציה, שהשתקפו בעלייה של 0.84% ו-1.7% בהתאמה. מחירי הפירות והירקות הטריים עלו ב-3.7%, עם תחזיות להמשך עלייה משמעותית בחודש הבא. מנגד, נרשמה ירידה של 2.4% במחירי ההלבשה וההנעלה, וירידה של 0.6% בסעיף הריהוט והציוד לבית.
פנינג מציין כי התפתחות מדד יולי מאשרת את אזהרות בנק ישראל לגבי מגבלות בצד ההיצע, עם דגש על סעיפי כוח אדם, בעוד האטה עולמית מקלה מעט על האינפלציה המקומית. "לסיכום, ניכר כי נבואת בנק ישראל לגבי המגבלות בצד ההיצע מתגשמות. אבל בשלב הזה העניין כולל בעיקר סעיפי כח אדם. ובמידה מסוימת ההאטה העולמית מקלה מעט על האינפלציה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה