השוק

יום שחור: חשש ממיתון בארה"ב, בורסות בעולם מתרסקות

נתוני התעסוקה המאכזבים בארצות הברית העלו שוב את החשש שהמדינה תיקלע למיתון והשווקים הגלובליים נכנסו לסחרור של ירידות. הפד צפוי להוריד את הריבית בספטמבר
מערכת ice | 
כלכלה (צילום shutterstock)
המשק האמריקאי גייס בחודש יולי 35% פחות עובדים מהצפי ושיעור האבטלה במדינה עלה ל-4.3%. הנתונים הקשים זעזעו את השווקים הפיננסיים ברחבי העולם שהגיבו בירידות חדות. מדד הדאו ג'ונס ירד ב-610 נקודות (1.5%) ומדד S&P 500 צנח ב-1.8%. 
טלטלה משמעותית נרשמה בבורסות במזרח אסיה. מדד הניקיי ביפן צנח ב-13.5%, מה שמחק את כל העליות מתחילת השנה. מדד קוספאי בקוריאה צנח ב-8.8%, מה שהוביל לעצירת המסחר. מדד טאייקס הטאיווני ירד ב-8.4%. מדד הנג סנג בהונג קונג איבד 2.5%. הירידות באו על רקע מצב רוח קשה בבורסות במזרח אסיה. 
ירידות נרשמו גם בחוזים העתידיים ובבורסות באירופה. המגמה העולמית הגיעה גם למטבעות הקריפטוגרפיים. ביטקוין ירד ב-13% ואת'ריום צנח ב-19%.
ביום רביעי אותת הפד כי ככל הנראה יוריד את הריבית בספטמבר. ההערכות בשוק הן כי הקיצוץ יעמוד על חצי אחוז לא על רבע אחוז המסורתי יותר. הורדת הריבית עשויה להוזיל את ההלוואות ולתמרץ את הפעילות העסקית, מה שיוביל לעלייה בגיוס עובדים. בתוך כך, יו"ר הפדרל ריזרב ג'רום פאוול איפיין את שוק העבודה האמריקני כבריא. 
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה