השוק

הערכה: ארה"ב בדרך ל"נחיתה רכה", הפד יוריד את הריבית עד סוף השנה

בסקירה תקופתית שפורסמה על ידי פעילים ניהול תיקי השקעות, הודגש כי ירידה בסביבת האינפלציה הגבירה את ההערכות לגבי הפחתות בריבית הפד השנה וב-2025. כלכלני קרן המטבע הבינלאומית שוללים אפשרות של מיתון. הם מציינים כי התמ"ג האמריקני צפוי לצמוח השנה בשיעור של 2.6% ובשנה הבאה לרדת ל-1.9%
מערכת ice | 
כלכלת ארה"ב (צילום shutterstock)
קרן המטבע הבינלאומית לא צופה מיתון בארה"ב, אלא "נחיתה רכה". בעדכון חצי שנתי של הערכות ותחזיות קרן המטבע נקבע כי התמ"ג האמריקני צפוי לצמוח השנה בשיעור של 2.6% אולם בשנה הבאה, 2025, שיעור הצמיחה צפוי לרדת ל-1.9%, כך על פי סקירת פעילים ניהול תיקי השקעות שפורסמה הבוקר (רביעי) לכלי התקשורת.
על רקע ציפיות להיחלשות מסוימת בשוק העבודה ובביקוש לצריכה פרטית, בין הסיכונים הבולטים שהודגשו בעדכון היו התגברות המתחים הגאו-פוליטיים ופגיעתם האפשרית בסחר הבינלאומי. אשר לאינפלציה, כלכלני הקרן הצביעו על המשך עליות המחירים בענפי השירותים ובשכר העבודה, גורמים שעלולים לעכב את ההתכנסות של האינפלציה ליעד של 2% לשנה. מכאן הם הסיקו שריבית הבנק הפדרלי תצטרך להישאר ברמות "higher for longer" גם אם יהיו הפחתות מסוימות בחודשים הקרובים.
 
אין שינוי בתחזיות הצמיחה של התוצר הגלובלי: 3.2% השנה ו-3.3% בשנת 2025. על פי העדכון התחזיות הנ"ל, שיעור הצמיחה של התמ"ג בגוש האירו צפוי לעלות  מ-0.9% השנה ל-1.5% בשנה הבאה. מבחינת גרמניה, שיעור הצמיחה צפוי להאיץ מ-0.2% השנה ל-1.9% בשנה הבאה. במבט אל השווקים המתעוררים, שיעור הצמיחה צפוי להגיע ל-4.3% השנה ובשנה הבאה, כאשר התמ"ג בהודו צפוי לגדול בשיעורים של 7% ו- 6.5% השנה ובשנה הבאה בהתאמה, והתחזיות המקבילות לסין הן 5%  ו-4.5%.
ירידה בסביבת האינפלציה הגבירה את ההערכות לגבי הפחתות בריבית הפד השנה וב- 2025. בוול סטריט התקבלו בברכה נתוני מדד המחירים לצרכן לחודש יוני. המדד החודשי ירד ב-0.1% מול תחזית של עלייה של 0.1%. רכיב הליבה במדד עלה 0.1%, מתחת לתחזית של 0.2%. במונחי שניים עשר החודשים האחרונים, שיעור האינפלציה ירד מ-3.3% ל- 3%, ואינפלציית הליבה ירדה מ- 3.4% ל- 3.3%.
אמנם העליות במחירי המוצרים המשיכו להתמתן, שיעור האינפלציה של ענפי השירותים ממשיך להיות גבוה, כ-5.1% בשנה האחרונה, דבר שמעכב את ההתקדמות בהפחתת האינפלציה בכיוון היעד של 2% לשנה. החדשות הטובות בתחום האינפלציה הובילו לעלייה בהסתברויות הגלומות בשוק לגבי תוואי הפחתות ריבית הפד בעתיד. ספציפית, השוק מעניק הסתברות של כמעט 100% לשתי הפחתות ריבית עד סוף השנה, והסתברות גבוהה מאוד לתוספת של לפחות עוד ארבע הפחתות בריבית בשנת 2025. אם תחזיות אלה יתממשו, ריבית הפד תגיע ל- 4% לשנה בסוף 2025.
"אנו סבורים שמתבקשת זהירות רבה בהתייחסות לתרחיש החזוי הנ"ל של ביצוע לפחות ארבע הפחתות ריבית בשנת 2025. כפי שיו"ר הפד, ג'רום פאואל, מדגיש שוב ושוב, תוואי הריבית יהיה תלוי בנתונים, ובכל מקרה, מפת הסיכונים מחייבת המשך השמירה על ריביות higher for longer", נמסר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה